ברקע הדיווחים על מתיחות בין נתניהו לטראמפ, רה"מ שוחח עם הנשיא האמריקני – ושמע ממנו על מחויבותו לישראל ועל רצונו להמשיך לעבוד עימו "בשיתוף פעולה הדוק". קודם לכן, נתניהו נפגש עם שליח טראמפ למזה"ת סטיב וויטקוף ועם שגריר ארה"ב בישראל מייק האקבי. בפגישה הבהיר נתניהו כי "מו"מ עם חמאס יתקיים רק תחת אש".

כזכור, אתמול דווח ברשת NBC האמריקנית כי השניים נמצאים במתיחות כבר תקופה, בשל חילוקי דעות בסוגיות הנוגעות לעזה ואיראן. לפי הדיווח, טראמפ סבור כי הרחבת המערכה בעזה היא לא יותר מאשר "מאמץ מבוזבז".
לפי הדיווח, בעוד נתניהו סבור כי זוהי הזדמנות לחיסול מתקני הגרעין האיראניים, טראמפ מעדיף הסכם שימנע מאיראן נשק גרעיני. בנוגע לעזה, ישראל קיבלה כזכור החלטה בקבינט המדיני-ביטחוני על החרבת המערכה, בעוד טראמפ דוחף להפסקת אש ולשיקום האזור, שאותו כינה "הריביירה של המזרח התיכון".

לאחר הדיווח, שגריר ארה"ב בישראל לשעבר דיוויד פרידמן, אמר כי "אין קרע בין הנשיא טראמפ לראש הממשלה נתניהו". לדבריו, "יש כאלה בארה"ב ובישראל שהיו רוצים לראות קרע כזה, והם מזינים דיווחים כוזבים לתקשורת כדי להשיג בדיוק את זה. אבל הכל מזויף".
