הודעת חמאס, לפיה הארגון ישחרר את החטוף עידן אלכסנדר כמחווה לנשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ ובמסגרת מגעים ישירים בין הצדדים, היא הודעה משמחת מאד, על האף שהליך החזרתו נעשה מעל ראשה של ישראל. למרות זאת, באופוזיציה ניצלו את המצב כדי לתקוף בחריפות את ממשלת נתניהו, בטענה לכישלון מדיני והפקרת החטופים.
ראש האופוזיציה, יאיר לפיד, הגדיר את הדיווחים כ"כישלון מדיני מחפיר של ממשלת ישראל והעומד בראשה". לדבריו, "החטופים הם שלנו, והאחריות להחזרתם היא של הממשלה. ליבנו עם המשפחות".
ח"כ גלעד קריב (הדמוקרטים) הביע שמחה על שחרורו הצפוי של עידן, אך מתח ביקורת נוקבת: "הידיעה שהוא חוזר בזכות הדרכון האמריקאי ולא בזכות מאמצי ממשלת ישראל וחוסר ההבנה של נתניהו ושותפיו שהגיעה העת לסיים את המלחמה, הופכים את הבטן".

קריב הוסיף: "אחרי 19 חודשים ארוכים צריך להיות ברור לכולנו: ישנו חשש כבד לחיי כל החטופים החיים, וחשש להעלמות החטופים שנרצחו. אין יעד יותר חשוב ודחוף מאשר להחזיר אותם." הוא קרא לנתניהו: "סמוטריץ׳ הוא לא הרוב. הרוב הישראלי דורש ממך להגיע לעסקה. אין לך מנדט להמשיך ולהפקיר את החטופים".
יאיר גולן הצטרף למבקרים ותיאר את המצב כ"התגשמות הסיוט". לדבריו, "חייל צה"ל, לוחם גולני, שנחטף בעת משימת הגנה על יישובי הדרום – מוחזר בעסקה בין ארה"ב לחמאס. השחרור בעסקה עוקפת נתניהו הוא התגשמות הסיוט של משפחות החטופים ואזרחי ישראל כולם. נתניהו הפקיר הלכה למעשה את אזרחיו לרחמי מעצמות זרות. מוכרחים להחזיר את כולם. עכשיו".

ח"כ ולדימיר בליאק (יש עתיד) הוסיף בנימה צינית: "טוב שעידן חוזר הביתה. טוב שלארה"ב יש ממשל שאכפת לו מהאזרחים שלו. להבדיל".
