בדיון שנערך הערב (ראשון) בועדת חוץ וביטחון, הצהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי ייתכן שהחטוף עידן אלכסנדר, המחזיק באזרחות אמריקאית, ישוחרר כמחווה לטראמפ, בנפרד, ללא קשר לעסקה על 58 החטופים האחרים. ראש הממשלה הוסיף כי נעשים ניסיונות בלתי פוסקים להגיע לעסקה על בסיס מתווה ויטקוף.
נתניהו הבהיר כי הפעלת הלחץ הצבאי על חמאס נועדה להשיג שלוש מטרות השלובות זו בזו – השמדת היכולות הצבאיות והשלטוניות של חמאס, יצירת התנאים להשבת החטופים ולוודא שעזה לא תהווה יותר איום על מדינת ישראל. המטרה, לדברי ראש הממשלה, היא להביא להנעת האוכלוסייה דרומית מציר מורג, שם גם יחולק סיוע הומניטרי, ובכך להפריד את האוכלוסייה מהחמאס ולשלול מחמאס את היכולות השלטוניות.

בהתייחסו לתוכניות היום שאחרי ברצועת עזה, אמר ראש הממשלה נתניהו כי תוכנית טראמפ אינה תיאורטית. לדבריו, הגירה מרצון של עזתים תפתח אפשרויות חדשות שאינן כוללות את הרשות הפלשתינית, שרוצה את אותה מטרה כמו חמאס – אך פועלת להשיג אותה בדרכים אחרות. רה"מ שיבח את פעילות צה"ל במחנות הטרור ביו"ש, שהורידה את מפלס הפיגועים באופן משמעותי.
בנוסף, ראש הממשלה הסביר כי המו"מ של ארצות הברית עם איראן מתנהל בשקיפות מול ישראל, המעוניינת לראות את ביטול יכולת ההעשרה של איראן, כלומר פירוק הצנטריפוגות וטיפול במתקני הגרעין ע"פ המודל הלובי. בתימן, לדברי נתניהו, ישראל אינה מבקשת אישור לתקוף – ובהתאם לצורך יהיו עוד תקיפות.

כמו כן, ראש הממשלה נתניהו אמר כי יש כוונה לקדם חוק גיוס שמאפשר גיוס רחב של האוכלוסייה החרדית והזכיר כי הדבר לא הצליח באף אחת מהדרכים שנוסו עד כה. הוא הבהיר כי הוא מאמין שהדבר ישתנה לאחר שהוועדה תשלים את חוק הגיוס, שמצד אחד קובע יעדים מאוד משמעותיים לצד סנקציות אישיות ומוסדיות, ומצד שני מסדיר את מעמדם של לומדי התורה שתורתם אומנותם.
