בכיר בארגון הטרור חמאס אמר הערב (ראשון) לרשת אל ג'זריה הקטארית כי המש ומשתן מול ארצות הברית וממשל טראמפ מתקיים כבר מזה מספר ימים. בנוסף, אותו בכיר בארגון הטרור אמר כי אחת האפשרויות שעולות במשא ומתן היא סיום מיידי של המלחמה בעזה.

כזכור, לפני כחודשיים הוושינגטון פוסט דיווח כי במסגרת המגעים הישירים בין הצדדים ארצות הברית הציעה לחמאס עסקה במסגרתה ישוחררו החייל החטוף עידן אלכסנדר וכמה חטופים נוספים בתמורה להארכת הפסקת האש ברצועת עזה למשך חודשיים, וחידוש הסיוע ההומניטרי לרצועה.
לפי הדיווח, האמריקנים מתעקשים על שחרורו של עידן אלכסנדר, אזרח אמריקני-ישראלי בן 20, החייל האחרון שנמצא בחיים בשבי חמאס. ממשל טראמפ התחייב שבתמורה לשחרורו של אלכסנדר ולשחרור חטופים נוספים, יחודש כאמור הסיוע ההומניטרי שהופסק בתחילת השבוע.
