לאחרונה רצות בישראל שמועות על משבר ביחסים בין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לראש הממשלה בנימין נתניהו בעקבות מספר התפתחויות. לפי הטענות, אחד הגורמים הוא ההסכם האמריקני עם החות'ים, שהפכו לאיום אזורי עם התקפות כטב"מים בלתי פוסקות והשתלטות על ספינות בים האדום.

בהובלת וויטקוף: אלו פרטי ההסכם בין החות'ים לארה"ב
כחודשיים לאחר תחילת המבצע האמריקני בתימן, הנשיא טראמפ הודיע ביום שלישי האחרון בהצהרה מפתיעה כי ארצות הברית תפסיק באופן מיידי את הפעילות הצבאית נגד ארגון הטרור בתימן. הוא אמר בבית הלבן כי "החות'ים אמרו שהם לא רוצים מלחמה ולכן אנחנו נקבל את ההצעה שלהם ונפסיק להפציץ בתימן".

בנוסף להפסקת המבצע, וברקע הביקור המתוכנן של הנשיא האמריקני במזרח התיכון בשבוע הבא, אמר טראמפ כי "תהיה לנו הכרזה גדולה מאוד לפני הביקור במזרח התיכון. ההכרזה תהיה חיובית מאוד נמסור אותה ביום חמישי, שישי או שני לפני הנסיעה".
בנוסף, ישנו את הסכם הגרעין עם איראן, שטראמפ מנסה לקדם למורת רוחה של ישראל, כיוון שהוא דומה מאד לזה של אובמה. הדבר לא מוצא חן בעיני ישראל למרות שהיא מעורבת כעת יותר בתהליך, לעומת ההסכם הקודם.

כלי התקשורת קפצו על ההזדמנות לצאת בכותרות על זעם בארה"ב נגד נתניהו ועל משבר ביניהם. כתבנו המדיני תמיר מורג התייחס לכך, אך סייג את דבריו: "אומר בזהירות: השמועות על מותם של היחסים בין נתניהו לטראמפ היו מוקדמות. יש מתח בכמה סוגיות, אין משבר ובוודאי שלא משבר עמוק".
על פי תמיר מורג, "מה שכן יש זה גורמים אינטרסנטים בשני הצדדים שמזינים עיתונאים בסיפורי בלהות על קריסת היחסים, בניסיון לייצר נבואה שמגשימה את עצמה. בינתיים, היא לא".
