בארצות הברית דווח הבוקר (שישי) כי נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נפגש אמש עם השר לעניינים אסטרטגיים, רון דרמר, ודן עימו בהתקדמות שיחות הגרעין עם איראן ובמלחמה מול ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה, כך מסרו שני מקורות שעודכנו בפגישה.
בישראל לא שמחים על הכיוון אליו הולכות שיחות הגרעין המתקיימות בימים אלו בין וושינגטון וטהראן, המזכירות את הסכם ה-JCPOA שנחתם בין איראן והמעצמות בתקופת ממשל אובמה. יחד עם זאת, מקור ישראלי ציין כי ישראל מעורבת כעת יותר בתהליך לעומת ההסכם הקודם.
"זה בטוח נראה כמו הסכם ה-JCPOA", אמר המקור והוסיף: "האם אנחנו שמחים על כך? אני לא חושב שאפשר לקבל את הרושם הזה מדברים כלשהם שאמר ראש הממשלה".
הוא טען כי "לפחות יש תחושה שאנחנו הרבה יותר מעורבים בתהליך בהתחשב בכך שאנחנו בקשר רציף עם ארה"ב". זאת, בניגוד לעומת תקופת אובמה בה השיחות נעשו מאחורי גבה של ישראל, שלמדה עליהן באמצעות המוסד ולא ישירות מוושינגטון".
