accessibility-icon
share-icon
צילום: לירי אגמי, פלאש 90
צילום: לירי אגמי, פלאש 90

טראמפ על הגרעין האיראני: "מקווה שלא נצטרך להשתמש בפצצות"

שמואל קוגן

שמואל קוגן

י אייר ה'תשפה (08.05.25)

5

1

like

0

dislike

הנשיא דונלד טראמפ התייחס הערב בהצהרה בבית הלבן לתוכנית הגרעין של איראן, ואמר: "יש רק שתי אלטרנטיבות – או שנפוצץ את מתקני הגרעין של איראן בנחמדות, או שנפוצץ אותם ברשעות" • עם זאת, לדבריו, הוא עדיין מקווה לפתור את הסוגיה מבלי להגיע ל"הפצצות מכל סוג"


הנשיא דונלד טראמפ התייחס הערב (חמישי) בהצהרה בבית הלבן לסוגיית הגרעין האיראני ואמר כי "יש רק שתי אלטרנטיבות – או שנפוצץ את מתקני הגרעין של איראן בנחמדות, או שנפוצץ אותם ברשעות". לדבריו, הוא עדיין מקווה לפתור את המשבר מבלי להגיע ל"הפצצות מכל סוג".

maximize-image
המנהיג העליון של איראן | צילום: רויטרס וקנבה

כזכור, בתחילת השבוע  טראמפ הגדיר את מטרת השיחות עם איראן כ"פירוק מוחלט של תוכנית הגרעין של טהראן, וזאת בריאיון שנתן לרשת NBC, כאשר במקביל הוא מגלה פתיחות מסוימת לדרישות האיראניות לאנרגיה גרעינית "אזרחית", אולם הזהיר מהשלכותיה.

"אני פתוח לשמוע על מה שנקרא אנרגיה גרעינית אזרחית", אמר הנשיא אך הוסיף: "את יודעת, אנרגיה אזרחית לא פעם מובילה לעימותים צבאיים. אנחנו לא רוצים שלאיראן יהיה נשק גרעיני, זו עסקה מאוד פשוטה".

עקבו אחרינו גם ב-Google News