התפתחות דרמטית בפרשת קטאר: המשטרה עצרה הבוקר (חמישי) אישיות ביטחונית בכירה לשעבר, בחשד למעורבות בפרשה. בנוסף, יועצו של ראש הממשלה יונתן אוריך נעצר אף הוא – רגע לפני שהשתחרר ממעצר הבית בו היה נתון. המשטרה צפויה לבקש את הארכת מעצרו בחמישה ימים נוספים.
אוריך זומן אתמול לחקירה במשרדי להב 433 בשעות הצהריים, לאחר שהיה נתון במעצר בית לפי החלטת בית המשפט. הוא התבקש להגיע לבדו, ונקבע כי ניתן יהיה לאסוף אותו בשעה 20:00 בערב. רעייתו הגיעה עם תינוקם המשותף והמתינה מחוץ למתקן שעות ארוכות, אך החוקרים ביקשו ממנה לשוב לביתה, כשהבטיחו לעדכן אותה חצי שעה לפני תום החקירה – עדכון שמעולם לא הגיע.

גם לסנגורו, עו"ד עמית חדד, נמסר במהלך הלילה כי אוריך צפוי להשתחרר תוך דקות, באמצעות מונית מטעם המשטרה. אלא שגם הבטחה זו לא קוימה. בשעה 00:20 בלילה, לאחר שעות ארוכות של המתנה, נמסר לפתע כי אוריך נעצר בשנית.
כאמור, הבוקר נודע כי המשטרה תבקש להאריך את מעצרו ב-5 ימים. זאת, למרות שבדיונים קודמים הדגיש שופט בית המשפט השלום כי לא קיימת הצדקה להמשך מעצר הבית של אוריך ועמיתו אלי פלדשטיין, וכי אין ראיות לשיבוש הליכים.

במסגרת פרשת קטאר ישנם מספר חשדות נגד אוריך, בין היתר מגע עם סוכן זר, הלבנת הון, הפרסת אמוני, שיבוש הליכי חקירה והדלפת מידע רגיש. החשש הוא שהקשרים העסקיים של השניים עם קטאר פגעו, או עלולים היו לפגוע הלכה למעשה בביטחון המדינה.

הפעלת לחצים ומעצרים תמוהים: כך פועלת חקירת 'פרשת קטרגייט'
במהלך הדיונים של אוריך ופלדשטיין, השופט טען כי פעולות חקירה לא מצדיקות את המשך המעצר וכי לא היה שיבוש. באחד הדיונים בנושא הארכת המעצר, בית המשפט קיבל חלקית את ערעור המשטרה, ומעצרו של אוריך במתקן המעצר הוארך בשלושה ימים, כאשר לאחר מכן שוחרר למעצר בית. אלי פלדשטיין לעומת זאת, שוחרר למעצר בית כבר באותו הדיון.

עו"ד עמית חדד טען לאחר ההחלטה לשחרר את השניים, כי הם חפים מפשע וכי לא ניצלו הזדמנויות לשבש את החקירה, למרות טענות המשטרה. "שמו אותם בחדר ההיוועצות, הם חשבו שהם במקום בטוח ואמרו אחד לשני שאסור להם לדבר זה עם זה. הייתה הזדמנות לשבש ולא שיבשו", אמר חדד.
הוא הוסיף כי "המשטרה חוטאת לאמת בצורה קשה", וציין כי לאחר כל הפרסומים בתקשורת, השחרור בהתחייבות עצמית מוכיח שאין חשש ממשי לשיבוש. לדבריו, "אם מישהו רוצה לשבש, הכל כבר היה ידוע ומדובר באותם חשדות".

בעקבות הדלפות רבות מהחקירות, פרקליטיו של אוריך בקשו מהיועמ"שית לפעול בנושא, ואף התקיים דיון על כך בכנסת. עורכי הדין טענו כי הפרשה חוסה תחת אבסורד: "ביד אחת היחידה החוקרת, או גורמים אחרים במערכת אכיפת החוק מדליפים בעצמן פרטים ומידע באופן מגמתי. ובאופן אבסורדי, ביד השניה המשטרה מבקשת פעם אחר פעם מבית המשפט להאריך את מעצרו של מרשנו מחשש להדלפות שישבשו את החקירה".

היועמ"שית על ההדלפות מחקירות שב"כ: "אין אכיפה בררנית"
לדבריהם, "המשטרה לא רק שלא עשתה דבר כנגד אותן ההדלפות עליהן התרנו, היא אף המשיכה להדליף בעצמה ולפגוע במרשנו שנאלץ להתמודד עם חצאי אמיתות, סילופים ושקרים של ממש מבלי היכולת להגן על שמו הטוב ואנו דורשים לשים לדבר הזה סוף".
