פרסום ראשון ב"אולפן הפתוח" עם בועז גולן: פלשתיני שחדר לישראל ללא היתר שהייה, נהג ללא רישיון וביצע עבירות תנועה חמורות – קיבל גזר דין מעורר ביקורת מבית המשפט, במסגרתו הוטל עליו רק מאסר בית, ובאופן אירוני בתוך שטח מדינת ישראל. עורך הדין שי גלילי, שחשף את המקרה, תקף: "זה כמו לשלוח הומלס למעצר בית".

לדבריו של גלילי, מדובר בהחלטה שמעלה סימני שאלה נוכח המאבק המתמשך בתופעת השוהים הבלתי חוקיים. עוד ציין כי למרות חומרת המעשים, בית המשפט בחר שלא להורות על מעצרו עד תום ההליכים – אלא לשחררו למעצר בית בלבד.
עו"ד גלילי הוסיף: "הוא לא רק שוהה בישראל, הוא גם החליט לנסוע בלי רישיון ולבצע עבירות תנועה, כי הרי פה הכל מותר לשב"חים. במקום להכניס אותו למעצר, שחררו אותו למעצר בית בתוך ישראל – זה בעצם להשלים עבורו את העבירה של השהייה הבלתי חוקית".

גם מגיש התוכנית, בועז גולן, מתח ביקורת חריפה על ההחלטה: "כשרוצים להנדס – מהנדסים. המשטרה דווקא רואה בנושא השב"חים חשיבות עליונה ומטפלת בזה במדרגה ראשונה, אבל בתי המשפט הם אלו שמקלים ראש. המשפטנים הם הבעיה".
המקרה עורר דיון סוער באולפן בקרב חברי הפאנל, כאשר עלתה טענה לאכיפה בררנית. "תנסו לדמיין שזה היה נער גבעות", אמר אחד פאנליסטים, "אם היו תופסים מתנחל או נער גבעות שנוסע בלי רישיון ביו"ש – הוא היה עד עכשיו במעצר, עם אזיקים, ואולי אפילו במעצר מנהלי".
