גוברות ההערכות כי היועץ לביטחון לאומי של ממשל טראמפ, מייק וולץ, צפוי להתפטר יחד עם סגנו אלכס וונג. על פי דיווח של רשת ABC שפורסם היום (חמישי), פיטוריו של היועץ מגיעים ברקע תסכולו הגובר של הנשיא בעקבות מה שמוכנה – "פרשת סיגנל".
נכון לעכשיו, לא נרשמה תגובה מהבית הלבן ומהיועץ לביטחון לאומי, ומקורות אמריקאים מזהירים כי המהלך אינו סופי עד שטראמפ יודיע עליו. על פי דיווח של אתר החדשות פוליטיקו, אם אכן הפיטורים יצאו לפועל, מי שצפוי להחליף את וולץ הוא שליחו המיוחד של טראמפ לבית הלבן – סטיב ויטקוף.

הסיפור החל ב-11 במרץ 2025, כאשר העורך הראשי של מגזין The Atlantic, ג'פרי גולדברג, קיבל הזמנה להצטרף לצ'אט קבוצתי דרך פלטפורמת Signal מחשבון ששויך למייק וולץ, היועץ לביטחון לאומי של הנשיא, דונלד טראמפ.
וולץ הודה כי הוא זה שהקים את הצ'אט הקבוצתי אליו צורף עיתונאי כתב העת האמריקני "האטלנטיק", ואשר כלל את פרטי התכנון של התקיפה בתימן לפני שבועיים: "לוקח אחריות מלאה".

על אף התמיכה הפומבית לה זכה מייקל וולץ מצד נשיא ארה"ב, מקורות אמריקאים דיווחו כבר לפני חודש כי טראמפ כועס על היועץ לביטחון לאומי בשל חלקו בפרשה וציינו בנוסף כי מעמדו של וולץ בבית הלבן התערער לאחרונה.
לפי הדיווח, גם לפני התקרית וולץ הכעיס רבים מעמיתיו בממשל כאשר התבטא באופן החורג מהקו של הנשיא. טראמפ הביע את זעמו כלפי וולץ בשורה ארוכה של שיחות פרטיות בשבוע שעבר שבהן האשים אותו במשבר המשמעותי הראשון של הממשל בנושא ביטחון לאומי.
