accessibility-icon
share-icon
צילום: רויטרס
צילום: רויטרס

קריאה חריגה מהמחנה הדמוקרטי: "חדלו מהמו"מ - תקפו את הגרעין"

רבקה שורק

רבקה שורק

כו ניסן ה'תשפה (24.04.25)

10

5

like

1

dislike

הסנאטור הדמוקרטי בקריאה חריגה: "איראן מערערת את יציבות האזור כבר עשרות שנים – ועכשיו יש חלון הזדמנויות בלתי רגיל לפעול" • לדבריו, "אני לא מבין למה הוא בכלל מדבר עם משטר רקוב כזה. המו"מ היחיד שצריך לנהל זה עם פצצות במשקל 13 טון וצה"ל"


הסנאטור הדמוקרטי ג'ון פטרמן קרא אתמול (רביעי) לממשל טראמפ בריאיון ל"פרי ביקון" להפסיק את המגעים עם איראן – ולפעול צבאית נגד מתקני הגרעין: "תפציצו את זה כבר. אי אפשר לנהל מו"מ עם משטר כזה. הוא מערער את יציבות האזור כבר עשרות שנים – ועכשיו יש חלון הזדמנויות בלתי רגיל לפעול ולהשמיד את מתקני הגרעין של איראן".

במהלך הריאיון, פטרמן זלזל במומחים שטוענים שתקיפה צבאית תוביל להסלמה אזורית: "כל אותם 'מומחים' טעו שוב ושוב. הם אמרו שחיזבאללה עוצר את ישראל – וראינו מה שווה האיום הזה. חמאס זה חבורת חולדות מנהרות עם טילים גרוטאות בטנדרים, והחוט'ים כבר נוטרלו. מה נשאר? איראן, עם מתקן גרעין שמיועד לנשק – וזה ברור לכולם".

maximize-image
המנהיג העליון של איראן חמינאי | צילום: רויטרס
טראמפ שוחח עם נתניהו על סוגיית המכסים והאיום האיראני

טראמפ שוחח עם נתניהו על סוגיית המכסים והאיום האיראני

6
22.04.25|רבקה שורק

פטרמן, שתמך בעבר בפרישת טראמפ מהסכם הגרעין של אובמה, הביע תמיהה מהתחדשות המשא ומתן: "אז הבנתי למה הוא נסוג. היום אני לא מבין למה הוא בכלל מדבר עם משטר רקוב כזה. המו"מ היחיד שצריך לנהל זה עם פצצות במשקל 13 טון וצה"ל".

כזכור, נשיא ארצות הברית דונאלד טראמפ שוחח מוקדם יותר השבוע עם ראש הממשלה בנימין נתניהו על הגרעין האיראני ונושאים נוספים ומסר כי "השיחה הייתה חיובית מאוד – ואנחנו רואים עין בעין את אותם הדברים".

עקבו אחרינו גם ב-Google News