אוניברסיטת הרווארד הגישה אתמול (שני) תביעה נגד ממשל טראמפ, לאחר שהממשל הודיע על הקפאת מענקים בגובה 2.2 מיליארד דולר, זאת במסגרת מאמציו למגר את האנטישמיות בקמפוסים של מוסדות אקדמיים, כך דווח ברשת NBC.
נשיא הרווארד אלן גרבר מסר כי "השלכות ההתערבות הממשלתית יהיו חמורות ומתמשכות", והודיע על הגשת התביעה בבית המשפט הפדרלי במסצ'וסטס. בתביעה נטען כי הממשל פועל בניגוד לחוקה, פוגע בתיקון הראשון, בחוקים ובתקנות פדרליות נוספות.

בכתב התביעה, המשתרע על פני 51 עמודים, האוניברסיטה ביקשה מבית המשפט להכריז כי צו ההקפאה שהוציא הנשיא אינו חוקתי, ולהורות על ביטולו ועל החזרת התקציבים שנשללו. בנוסף טענה כי הקפאת התקציבים תפגע בתוכניות המחקר, במוטבים מהמחקר ובאינטרס הלאומי בקידום החדשנות האמריקנית.
בתביעה נטען כי אין כל קשר בין עמדת המוסד בסוגיית האנטישמיות
לבין התקציבים שהוקפאו. "הממשל לא הציג וגם לא יכול להציג כל קשר הגיוני בין הטענות על אנטישמיות לבין מחקרים רפואיים, מדעיים וטכנולוגיים", שנועדו, לטענת האוניברסיטה, להציל חיים, להבטיח את ביטחונה של אמריקה ולשמר את מעמדה בזירה העולמית. בבית הלבן סירבו להגיב לדברים.

כזכור, בתחילת החודש ממשל טראמפ הודיע על תוכניות לביצוע ‘סקירה מקיפה’ של המענקים והחוזים הפדרליים שהוענקו להרווארד, זאת כחלק מהמאמץ לדכא אנטישמיות במוסדות להשכלה גבוהה. בשבוע שעבר דחתה האוניברסיטה את הדרישות וכתוצאה מכך החליט הממשל להקפיא את המענקים.
בנוסף להקפאת המענקים, שירות ההכנסות הפנימיות של ארה"ב שקל בשבוע שעבר לבטל את הפטור ממס של המוסד האקדמי, זאת כחלק מהצעדים להגברת הלחץ על הרווארד והשפעה על ניהול ענייניה הפנימיים.
