שירות ההכנסות הפנימיות של ארצות הברית שוקל לבטל את הפטור ממס של אוניברסיטת הרווארד. מדובר במהלך יוצא דופן, כחלק מהגברת הלחץ של ממשל טראמפ על האוניברסיטה שנמנעת מלבצע שינויים בדרכי הגיוס והתנהלותה האקדמית, כך דווח היום (חמישי) בCNN.
לדברי שני גורמים המעורבים בפרטים ההחלטה הסופית צפויה להתקבל בקרוב. הרווארד בנוסף לאוניברסיטת פרינסטון כבר איבדה מעל שני מיליארד דולר במימון פדרלי, לאחר שסירבה להיענות לדרישות הבית הלבן בטענה לזכותה החוקתית של אוניברסיטה פרטית לקבוע את מדיניות ההוראה שלה.

כזכור, נשיא ארה"ב תקף אתמול את האוניברסיטה וקרא להפסקת המימון הפדרלי שלה: "כמעט כל המרצים שהרווארד מעסיקה הם שמאלנים קיצוניים ואנשים עם מוח של ציפור שמסוגלים רק "ללמד כישלון". היא לא צריכה לקבל יותר מימון פדרלי".
טראמפ כתב אתמול ברשת Truth Social: "אם הרווארד תמשיך לקדם רעיונות פוליטיים, אידיאולוגיים ותומכי טרור, אולי הגיע הזמן לבטל את הפטור ממס שלה ולהתייחס אליה כאל גוף פוליטי. הפטור ממס תלוי כולו בפעולה לטובת הציבור!"
האוניברסיטה ומשרד האוצר, תחתיו פועל שירות ההכנסות הפנימיות לא הגיבו לפניית ה-CNN. שרת החינוך לינדה מקמהון אמרה בתגובה לפרסום כי אינה יודעת אם הרווארד תאבד את הפטור ממס, אך לדבריה "בהחלט שווה לבדוק את זה".
השרה הוסיפה כי יש לבחון מוסדות עילית נוספים, בעיקר כאלה שמחזיקים בקרנות השקעה גדולות. לדבריה, ייתכן שגם מוסדות אחרים נמצאים כעת תחת בדיקה. כזוכר, לפני כשבועיים, לאחר הקיצוצים בקולומביה ובפרינסטון, מספר מרצים בכירים נחשפו והתגלו כתומכי טרור באוניברסיטת בראון.
