בעוד ממשל טראמפ מדווח על מגעים חיוביים עם נציגים איראנים – ברפובליקה האסלאמית מתרחש מהפך תקשורתי ופוליטי. כלי התקשורת במדינה, שבעבר הסתייגו משיחות עם ארצות הברית, משדרים כעת תמיכה מובהקת במהלך. התנגדות – כבר אינה מתקבלת: שני עיתונאים נעצרו לאחר שהעבירו ביקורת על היחסים המפתיעים.
רני עמרני, פרשן לענייני איראן, הסביר היום (ראשון) ב"ישראל הבוקר" כי "לפני חודש כולם צעקו 'מה פתאום', 'אמריקה זה השטן הגדול'. היום? כולם פתאום בעד. המנהיג העליון חמינאי בעצמו כינה את השיחות בעבר 'חסרות כבוד' – ועכשיו הוא זה שמנהל אותן. מי שהעז להזכיר את זה, רמז בעצם שהוא חסר כבוד – ובפרסית זה בשַרַף. על זה בדיוק הם נעצרו, בגין 'העלבת המנהיג העליון'".

עמרני הצביע על מה שהוא רואה כמהלך של חולשה מצד הרפובליקה האסלאמית: "הם לא היו מתעקשים על השיחות אם המצב היה טוב. טראמפ הפעיל עליהם איום ממשי – נושאת מטוסים, שפת גוף תקיפה – וזה יצר תחושת סכנה אמיתית. הם נבהלו".
הפרשן הטיל ספק במידת האמינות של ההסכם: "גם אם יחתמו היום – בעוד כמה שנים, כשיהיה ממשל חדש בארה"ב והלחץ יתפוגג, הם עלולים פשוט להפר את ההתחייבויות ולצאת מההסכם. ואז שוב נעמוד מול אותה בעיה בדיוק".

כזכור, אתמול סוכנות הידיעות האמריקאית רויטרס חשפה כי מדינת ישראל לא שוללת מתקפה עצמאית על מתקני הגרעין של טהראן – כבר בחודשים הקרובים.

דיווח: ישראל שוקלת תקיפה עצמאית על מתקני הגרעין באיראן
הדיווח מגיע על רקע התקדמות בסבב השני של שיחות הגרעין בין איראן לארצות הברית, הנערכות בשגרירות האמריקנית ברומא. בשבת צפוי להיערך סבב נוסף בין שליחו של טראמפ, סטיב וויטקוף, לבין שר החוץ האיראני, עבאס עראקצ'י.
