accessibility-icon
share-icon
צילום: אבי אוחיון, לע"מ
צילום: אבי אוחיון, לע"מ

דיווח: ישראל שוקלת תקיפה עצמאית על מתקני הגרעין באיראן

סיון יחזקאל

סיון יחזקאל

כא ניסן ה'תשפה (19.04.25)

27

10

like

1

dislike

ישראל לא שוללת מתקפה עצמאית על מתקני הגרעין של טהרן - כבר בחודשים הקרובים, כך דווח בסוכנות הידיעות רויטרס • התקיפות האפשריות עשויות לעכב את תוכנית הגרעין של איראן בכמה חודשים עד שנה


בצל המגעים בין ארה"ב לאיראן והמשא ומתן בנושא הגעין, דיווח של סוכנות הידיעות האמריקאית רויטרס חשפה היום (שבת) כי ישראל לא שוללת מתקפה עצמאית על מתקני הגרעין של טהרן – כבר בחודשים הקרובים.

במהלך החודשים האחרונים ישראל הציע לאמריקאים שורת אפשרויות לתקיפה על מתקני הגרעין כבר בחודשים הקרובים. התקיפות האפשריות עשויות לעכב את תוכנית הגרעין של איראן בכמה חודשים עד שנה.

maximize-image
images-count1+
המנהיג העליון של איראן | צילום: רויטרס וקנבה

על פי הדיווח, גורם ישראלי בכיר טען כי "טרם התקבלה החלטה על תקיפה איראנית", אולם, באיראן טוענים כי טהרן מודעת לנכנון הישראלי וכי תקיפה תעורר "תגיבה קשה ובלתי מעורערת של איראן".

הדברים באים ברקע ההתקדמות בסבב השני של שיחות הגרעין בין איראן לארה"ב בשגרירות ברומא. לפי הפרסומים, בשבת יתקיים סבב שיחות נוסף בין שליחו של טראמפ, סטיב ויטקוף לשר החוץ האיראני.

maximize-image
images-count1+
שליח טראמפ למזה"ת , סטיב וויטקוף | צילום: שאטרסטוק

כזכור, בשבוע שעבר חשף הניו יורק טיימס כי ישראל תכננה לתקוף את מתקני הגרעין של איראן כבר בחודש הבא אך נבלמה על ידי ממשל טראמפ. על פי החשיפה המתקפה אמורה היית לכלול תקיפות אוויריות ואפשרות למבצע קומנדו, הסתמכה על סיוע אמריקני משמעותי.

עקבו אחרינו גם ב-Google News