ארצות הברית הוציאה מאות חיילים מסוריה וסגרה את הבסיסים האמריקאים במדינה, כך דווח אמש (חמישי) בעיתון ה"ניו יורק טיימס" האמריקאי. הדבר מגיע לאחר עליית משטרו החדש של אל-ג'ולאני, מנהיג קבוצת המורדים הגדולה בסוריה, המזוהה עם ארגון הטרור אל-קאעידה.
בעקבות השינויים הביטחונים באזור מאז נפילת משטרו של הרודן בשאר אל-אסד בחודש דצמבר, דווח אמש כי ארה"ב החלה במשיכת מאות חיילים מצפון מזרח סוריה.
הצבא האמריקאי סגר שלושה מתוך שמונת בסיסי הפעילות הקטנים שלו בצפון מזרח המדינה, וכן צמצם את כוח האדם: במקום 2,000 חיילים יישארו בסוריה כעת רק כ-1,400 חיילים אמריקאים, כך לפי שני גורמים בכירים בארה"ב.

דיווח: ארה"ב העבירה לסוריה רשימת תנאים להקלה בסנקציות
לפי הגורמים, בעוד כ-60 יום מפקדים אמריקאים יעריכו אם יש צורך לבצע קיצוצים נוספים. אחד מהגורמים ציין כי מפקדים המליצו להחזיק לפחות 500 חיילים אמריקאים בסוריה.
יש להדגיש כי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הביע ספקנות קשה לגבי השארת חיילים אמריקאים בסוריה בכלל, אך עם זאת הוחלט נכון לרגע זה על השארת חלק מהחיילים. הצמצומים שהחלו אתמול מבוססים על המלצות מפקדי הקרקע בצבא לסגור ולאחד בסיסים, ואושרו על ידי הפנטגון ופיקוד המרכז שלו.

המצב בסוריה
לאחר שטבח בכורדים ובבני מיעוטים, מנהיג קבוצת המורדים הגדולה בסוריה היאת תחריר א-שאם, שהתפצלה מארגון הטרור העיראקי אל-קאעידה, אבו מוחמד אל-ג'ולאני הכריז על עצמו כנשיא המדינה במקום משטרו של הרודם בשאר אל-אסד.
נקודת מפנה גדולה נוספת התרחשה בחודש שעבר כאשר המיליציה בראשות הכורדים השולטת בצפון מזרח סוריה הסכימה להתמזג עם הממשלה החדשה בראשות אל-ג'ולאני. זוהי פריצת דרך משמעותית בניסיון של אל-ג'ולאני לאחד את המדינה המפורקת והמפורדת תחת משטרו, שנראה כי הולל לכיוון דיקטטורי ומסוכן לא פחות מזה של אסד.
