ראש השב"כ רונן בר התחייב לפני כשבוע במכתב ששלח למשפחת בונצל השכולה כי יסיים את תפקידו בקרוב, ברקע דחיית בג"ץ את הבקשה לביטול צו הביניים באשר לכהונתו של בר, האב השכול פנה היום (חמישי) לבית המשפט בבקשה להגיש תצהיר בנושא בצירוף המכתב.
לפני כשבוע, לאחר הסערה בדיון בבג"ץ, ראש השב"כ רונן בר זימן ללשכתו את האב השכול איציק בונצל. במהלך הפגישה, בונצל שאל אם בר מתכוון לקחת אחריות ולסיים את תפקידו. לדבריו של בונצל, ראש השב"כ לא הכחיש את אחריותו לאי מניעת הטבח, אך השיב כי ייקח לו זמן להגיע לכלל החלטה.

בסיום השיחה העניק רונן בר לאיציק בונצל ספר של הרב זקס "מוסריות" בהקדשה אישית לזכרו של הבן הגיבור בכתב ידו: "אין מנהיגות בלי לקיחת אחריות, ולכן מנהיגות נמדדת הרבה יותר בלקיחת אחריות לאחר כשלים מאשר תשבוחות לאחר ניצחונות. על טבח 7 באוקטובר, כל מי שלא הצליח למנוע – מושלך אחריות ובוודאי עלי. אממשה בקרוב".
בבקשה להצגת התצהיר, טען בונצל כי ההורים השכולים והורי החטופים נתקלים באטימות לב מטעם בית המשפט: "בית המשפט בפתח החלטתו הצר על כך שהבקשה אינה מוגשת על ידי המבקשים עצמם קרי הממשלה. המבקשים רואים בכך שוב זלזול ופגיעה קשה מנשוא בהורים השכולים ובהורי החטופים.

עמדתם של המבקשים שהם צד בדיון ויש להם ביקורת קשה על המשיבים, אינה חשובה בפני עצמה בבית המשפט, וזאת בשעה שעמדת העותרים שאינם צד בעתירה, אלא מתעברים על ריב לא להם, זוכה לחיבוק חם ונענית ברצון על ידי בית המשפט".
עוד נכתב בבקשה להצגת התצהיר כי ישנו הבדל בין הצורה שבה מתקבלים בקשות ההורים השכולים לבין איך שמתקבלות בקשות של עותרים פרו פלשתינים: "המבקשים מתקשים להבין מדוע נציגי הארגונים התומכים באופן שיטתי באויב העזתי מקבלים אוזן קשבת בבית המשפט ואילו בקשות הורי החטופים והנרצחים נתקלות במסך של ברזל בטענות שהם אינם צד לדיון?".

האב השכול איציק בונצל אמר כי "נמאס לי מגרירת הרגלים של רונן בר. הוא פוגע בשב"כ. פוגע במדינה ובדרך שלו הוא פוגע בזכרם של הנופלים ובמשפחות ועושה הכל בניגוד למה שהוא כותב בעצמו. אני קורא לו לממש את התחייבות שלו כפי שהוא כתב לי. בקרוב -זה עכשיו!!! אי אפשר להמשיך עם הפגיעה בחברה הישראלית שהוא מייצר בסוגית סיום תפקידו.
"קיבלת אחריות שחרר את קרנות המזבח ואפשר לשב״כ להתחיל להבריא מהתקופה הנוראית בא עמדת בראש הארגון ובפרט לכל הקשור לאירועי 7/10. לך ותתכונן למשפט העם שם תידרש לתת את כל התשובות לשאלות הכי קשות שנפנה אליך. אי אפשר להמשיך בדרך הזו בה אתה והיועמ"שית עושים יד אחד כדי להדיח את נתניהו ולא בדרכים דמוקרטיות".

כזכור, אמש פנה עו"ד יהודה פואה, המיצג משפחות חטופים ומשפחות שכולות לבג"ץ ודרש לבטל את צו הביניים הקובע כי ראש השב"כ המודח ישאר בתפקידו עד להחלטה הסופית. בהמשך לבקשה, הממשלה צירפה את עמדתה בנושא וטענה כי: "המשך מצב בו ראש רשות ביטחון כושל, שהממשלה הביעה בו אי-אמון פה-אחד, ממשיך ומכהן מתוקף צו ביניים שיפוטי, הוא אנומליה שלטונית והוא מסוכן לביטחון המדינה".
אולם למרות הדברים, בג"ץ דחה את הבקשה. החלטת השופטים נומקה בטענה כי הבקשה לא הוגשה על ידי הממשלה, וכי העמדות שהוגשו מבוססות על פרסומים בכלי התקשורת ולא על תצהירים מבוססים. בסיומה של ההחלטה, הדגישו השופטים כי: "אין בסיס לטענה כי סמכויות הממשלה בתחום הביטחון הופקעו".

בדיון בעתירות נגד הדחת ראש השב"כ רונן בר, האב השכול איציק בונצל התפרץ וצעק בכאב: "ובגללו אין לנו ילדים. בגללו הילדים שלנו בהר הרצל. אדם שידיו מגואלות על דם של הילדים שלנו. אתם תשבו בליל הסדר ואצלנו יהיה כיסא חסר". עוד הוסיף בונצל: "אני קורא לבית משפט תקשיבו להורים השכולים. דמי ילדנו זועקים מהאדמה. איך יכול להיות שהוא נשאר".
