דונלד טראמפ תקף היום (חמישי) את יו"ר הפדרל ריזרב ג'רום פאוול, בעקבות נאומו אתמול שבו התריע על האטה אפשרית בצמיחה הכלכלית בארה"ב והודה כי ייתכן שהכלכלה תתרחק מהיעדים המרכזיים של הבנק המרכזי.
בפוסט ברשת החברתית שלו, Truth Social, כתב: "פאוול, שתמיד מאחר ותמיד טועה, פרסם אתמול דו"ח שהוא עוד בלגן מוחלט – כמו תמיד. מחירי הנפט בירידה, גם מחירי הסופר (אפילו ביצים!) וארה"ב מתעשרת מהמכסים. פאוול היה צריך להוריד את הריבית מזמן, כמו שעושה הבנק המרכזי האירופי – והוא בהחלט צריך להוריד אותה עכשיו. הפיטורים שלו לא יכולים להגיע מהר מספיק!"
דבריו של טראמפ מגיעים יום לאחר שפאוול נאם במועדון הכלכלי של שיקגו, והזהיר מהשפעות של מכסים חדשים על האינפלציה והצמיחה. הוא הודה כי הפד עשוי להיקלע למצב שבו שני יעדיו – יציבות מחירים ותעסוקה מלאה הנמצאים בסכנה. "יש סבירות גבוהה שהכלכלה תתרחק משני היעדים, לפחות עד סוף השנה," אמר פאוול, והוסיף כי ייתכן שהפד ייאלץ להתמודד עם הכרעות קשות בנוגע למדיניות הריבית.

שוקי המניות בוול סטריט חווים תנודתיות חדה בימים האחרונים, על רקע שילוב של חששות מאינפלציה מתמשכת, האטה בצמיחה העולמית והחרפה מחודשת במלחמת הסחר בין ארה"ב לסין. מדד הנאסד"ק, שמוביל את מניות הטכנולוגיה, רשם ירידה של יותר מ-3% ביום רביעי, בעוד מדד ה-S&P 500 איבד מעל 2%. מניית אנבידיה צנחה ב-6.9% בעקבות אזהרה מהפסדים של 5.5 מיליארד דולר בשל הגבלות על ייצוא שבבים לסין.
מנגד, חלק מהמניות התאוששו קלות היום (חמישי), אך מדד הפחד (VIX) נותר גבוה – רמז לכך שהמשקיעים ממשיכים לפעול בזהירות נוכח האי־ודאות סביב הריבית, הסחר והמדיניות הפיסקלית של הממשל.
