המסחר בניו יורק הסתיים אתמול (רביעי) בנפילות חדות, על רקע שילוב של לחצים רגולטוריים חדשים על ענקיות הטכנולוגיה והצהרות מדאיגות מיושב ראש הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול.
המסחר ננעל כשמדד נאסד"ק צנח ב-3.07%, S&P 500 ירד ב-2.24% ומדד דאו ג'ונס השיל 1.73%. מדד התנודתיות VIX, המכונה גם "מדד הפחד" זינק לרמה של 32.64, הגבוהה ביותר בשבועות האחרונים.

הירידות הובלו על ידי סקטור השבבים, לאחר שחברת אנבידיה הודיעה כי תרשום הפסד של 5.5 מיליארד דולר בעקבות מגבלות חדשות שהטילה ממשלת ארה"ב על ייצוא שבב ה-AI הפופולרי שלה, H20, לסין. מניית החברה צנחה ב-6.9%, ומניות חברת AMD איבדו 7.3%. מדד השבבים (SOX) צנח ב-4.1%.
המהלך מגיע על רקע החרפה נוספת במלחמת הסחר בין ארה"ב לסין כאשר ממשל טראמפ העלה את המכסים על מוצרים סיניים ל-145%, וסין הגיבה בהעלאת מכסים ל-125% על ייבוא מארה"ב. חברת ASML ההולנדית, שמספקת ציוד לייצור שבבים, גם היא התריעה על חוסר ודאות כתוצאה מהמכסים.

במקביל, דבריו של פאוול רק הגבילו את יכולת ההתאוששות של השוק. בדבריו למועדון הכלכלה של שיקגו, אמר פאוול כי הכלכלה האמריקאית מאותתת על האטה, וכי המכסים החדשים צפויים להכביד על הצמיחה ולתרום לאינפלציה מתמשכת.
"אנחנו עלולים למצוא את עצמנו בתרחיש מאתגר שבו שני היעדים של הפד – יציבות מחירים ותעסוקה מלאה מצויים במתח," הזהיר פאוול. במענה לשאלות, הוסיף כי "יש סבירות גבוהה" שהכלכלה תתרחק משני היעדים הללו בשארית השנה. במקרה כזה, אמר כי הבנק המרכזי יידרש לקבל "הכרעה קשה מאוד", ולשקול את המרחק מכל יעד ואת פרק הזמן שבו ניתן יהיה לצמצם את הפערים.
