כתבנו מוטי קסטל מדווח: לאחר החשיפות האחרונות על התנהלות השב"כ והעומד בראשה רונן בר בפרשת ק.ג.בר, פנה אתמול (רביעי) עו"ד יהודה פואה, המיצג משפחות חטופים ומשפחות שכולות לבג"ץ ודרש לבטל את צו הביניים הקובע כי ראש השב"כ המודח ישאר בתפקידו עד להחלטה הסופית.
בהמשך לבקשה, הממשלה צירפה את עמדתה בנושא וטענה כי: "המשך מצב בו ראש רשות ביטחון כושל, שהממשלה הביעה בו אי-אמון פה-אחד, ממשיך ומכהן מתוקף צו ביניים שיפוטי, הוא אנומליה שלטונית והוא מסוכן לביטחון המדינה, לתדמיתה הבינלאומית ולשיתוף הפעולה עם קהילת המודיעין הישראלית. בכל יום, הסכנה גוברת ונזקי המצב מצטברים".

אולם למרות הדברים, בג"ץ דחה את הבקשה. החלטת השופטים נומקה בטענה כי הבקשה לא הוגשה על ידי הממשלה, וכי העמדות שהוגשו מבוססות על פרסומים בכלי התקשורת ולא על תצהירים מבוססים. בסיומה של ההחלטה, הדגישו השופטים כי: "אין בסיס לטענה כי סמכויות הממשלה בתחום הביטחון הופקעו".
"הממשלה היא האמונה על קבלת החלטות מדיניות וביטחוניות וקיומה של ביקורת שיפוטית בעניינו של מינוי, בכיר ככל שיהיה, אינה גורעת מכך כמלוא הנימה, כפי שהובהר גם במהלך הדיון", טענו שופטי בג"ץ בכתב ההחלטה.
