ראש השב”כ לשעבר רונן בר יוצא במתקפה חריגה נגד הסדרה הדוקומנטרית “מרד הגנרלים”, שעות לפני שידור פרק הבכורה הערב (שני) בשעה 22:30 בערוץ 14. מדובר בהתייחסות פומבית ראשונה מצדו לממצאים, המבוססת על ספרו רב המכר של ארז תדמור.

הסדרה, בת ארבעה פרקים, עוסקת ביחסי הדרג המדיני והביטחוני בשנים שקדמו ל-7 באוקטובר ובמהלך המלחמה, וטוענת כי בכירים במערכת הביטחון פעלו לאורך השנים באופן שפגע במעמדו של הדרג הנבחר וביכולת הממשלה לקבוע מדיניות.
לקראת השידור, מסר רונן בר תגובה חריפה במיוחד, שבה דחה את הטענות המובאות בסדרה וטען כי הן מציגות תמונה מעוותת של המציאות.
“הטענות שקריות וכוללות ציטוטים חלקיים ומגמתיים המעוותים את התמונה”, מסר בר. לדבריו, “את הסיבות שהובילו לטבח ניתן לחקור רק במסגרת ועדת חקירה ממלכתית”.

עוד הוסיף ראש השב”כ לשעבר כי “מי שביטחון ישראל לנגד עיניו – אין לו ממה לחשוש”. התגובה המלאה של בר תתפרסם לאחר שידור פרק הבכורה הערב.
