סבב השיחות השני בין איראן וארצות הברית ייערך בשבת הקורבה ברומא, כך אישרו היום (רביעי) בתקשורת הממסדית האיראנית, בה צוין בנוסף כי השיחות יתקיימו בנוכחות שר החוץ העומאני, אשר אירח את השיחות במדינתו בשבוע שעבר.
הדיווח מגיע על רקע העמדות הנוקשות שהביעו היום ואתמול שני הצדדים בנוגע להעשרת האורניום של טהראן – המהווה אחת הסוגיות המרכזיות במשא ומתן. שר החוץ האיראני הדגיש כי העשרת האורניום אינה פתוחה למשא ומתן ואמר כי "אם האמריקאים יגיעו עם גישה בונה, אני מקווה שנוכל להתחיל בשיחות על מסגרת להסכם אפשרי, אבל אם הם ימשיכו עם גישה לעומתית – ניתקל בקשיים".

דברי שר החוץ באים לאחר שיועצו הקרוב של טראמפ, סטיב ויטקוף, אשר עמד בראש המשלח האמריקאית לשיחות, פרסם אמש פוסט בחשבונו הרשמי ב-"X" ובו הבהיר כי כל הסכם סופי עם איראן חייב לכלול עצירה והשמדה של תוכנית ההעשרה שלה, זאת בהמשך לראיון שנתן מוקדם יותר לרשת פוקס וממנו השתמע שארה"ב עשויה להתיר לטהראן להעשיר אורניום לרמות נמוכות.
כזכור, מוקדם יותר השבוע מקור אנונימי בממשלת איטליה אישר כי סבב השיחות הבא בין ארצות הברית לאיראן בנושא תוכנית הגרעין של טהרן יתקיים בשבת ברומא, זאת בהמשך לדבריו של שר החוץ האיטלקי, אשר אמר בנפרד לעיתונאים באוסקה שביפן, שממשלתו נתנה אישור לארח ולקיים במדינתם את המשך השיחות בין הצדדים.
