במהלך ריאיון היום (ראשון) לדנה ורון, התייחסה חברת הכנסת טלי גוטליב לאמירותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בנוגע להקמת ממשלת אחדות לאומית. גוטליב הסתייגה מהכיוון שאליו מכוון רה"מ.

"הנטייה שלו, שוב ושוב לומר 'ממשלה של אחדות לאומית', היא בעיניי אמירה שעושה אותי באופן אישי מעליבה. אני חושבת שהיא גם מעליבה את אנשי הימין".
גוטליב הדגישה כי המחנה הלאומי אינו זקוק ללגיטימציה מהשמאל: "אנחנו תמיד בעד לאומיות, אנחנו תמיד בעד אחדות. עם כל הכבוד, לא מורידה את ראשי, ואני חושבת שאנחנו עושים עבודה אדירה".

"לא רוצה את בנט ואייזנקוט בממשלה"
חברת הכנסת הבהירה כי היא מתנגדת לשילובם של גורמים פוליטיים שאינם מזוהים עם הימין המובהק בממשלה: "אם המשמעות היא שבנט יצטרף אלינו, אני לא רוצה את בנט בממשלה.
לא רוצה את מי שקורא להקמת מדינה פלשתינית איתי בממשלה". גוטליב הוסיפה לגבי אייזנקוט: "גם אם הוא דוגל בהקמת מדינה פלשתינית, אני לא רוצה אותו בממשלת אחדות לאומית".

לטענתה, הניסיונות של נתניהו להגיע להסכמות רחבות נכשלו בעבר ולא הובילו לתוצאות חיוביות: "לאן הובילה אותנו הרצון להסכמה? הובילה אותנו לחקיקה מיטבית? לא. השמאל ידרוך עליך".
"ממשלת ימין מלאה – לא בושה"
גוטליב קראה לראש הממשלה לחדול מהניסיונות לפיוס פוליטי שאינם תואמים את השקפת עולמו של המחנה הלאומי: "ממשלת ימין רחבה. זאת לא בושה, זאת גאווה, זאת תפארת, זאת זכותנו המובהקת".

גוטליב הוסיפה כי לדעתה, האמירות על אחדות לאומית אינן תורמות ליציבות השלטונית: "אני אומרת שוב, נתניהו הביא הסכם מאוד חשוב מול לבנון והוא עושה עבודה מצוינת ברמת המנהיגות הביטחונית, אבל יש לנו כבוד עצמי, אדוני ראש הממשלה".
