משרד הבריאות הזהיר היום (רביעי) כי בעקבות מידע שהגיע אליו, עלה חשד שמוצרי "טחינת הנסיך" שיועדו להשמדה לאחר שנמצא בהם חיידק סלמונלה נגנבו והופצו מחדש לציבור.

בעקבות החשד הוגשה תלונה למשטרת ישראל, ובמשרד הבריאות קוראים לציבור שלא לרכוש ולא לצרוך מוצרי טחינת "הנסיך" מכל תאריכי התפוגה החל מ-13.7.2027 ועד 6.11.2027 כולל.
רשימת המוצרים שלגביהם פורסמה האזהרה כוללת: אל אמיר 450 גרם, 900 גרם ו-17 ק"ג, טעמן 450 גרם, טהורה ומלאה, רמי לוי 500 גרם – טהורה ומלאה, רמי לוי 1 ק"ג טהור, הנסיך טהור 450 גרם ו-17 ק"ג, הנסיך מלאה 450 גרם, KAPRI 450 גרם ו-900 גרם, וכן גרגיר הזהב 500 גרם.

במשרד הבריאות מדגישים כי הציבור מתבקש שלא לצרוך את המוצרים. חיידק הסלמונלה עלול לגרום גם בקרב אנשים בריאים למחלות מעיים, המתבטאות בחום, שלשול, בחילות, הקאות וכאבי בטן. במקרים נדירים עלולים להיגרם סיבוכים, ובקרב אוכלוסיות רגישות, בהן ילדים צעירים, קשישים ובעלי מערכת חיסון מוחלשת, החיידק עלול לגרום למחלה קשה ואף למוות.
