משרד הבריאות עדכן היום (שלישי) כי תוצאות בדיקות המעבדה שבוצעו לשני המטופלים שעוררו חשד להידבקות בנגיף האבולה התקבלו שליליות, וכי לא נמצאה עדות להדבקה בנגיף.

השניים שבו לאחרונה מהרפובליקה הדמוקרטית של קונגו ופיתחו תסמינים שהצריכו בירור רפואי בהתאם לנהלים המחמירים הנהוגים בישראל ובעולם בכל הנוגע למחלות מידבקות בעלות סיכון גבוה.
הבדיקות בוצעו בהתאם להנחיות המקצועיות ולפרוטוקולים הבינלאומיים המקובלים להתמודדות עם נגיף האבולה. למרות שהתוצאות שללו הדבקה באבולה, במשרד הבריאות ציינו כי השניים ממשיכים לקבל טיפול רפואי בהתאם למצבם הקליני.
אין מקרה מאומת בישראל
במשרד הבריאות הדגישו כי נכון לעכשיו לא אובחן בישראל אף מקרה מאומת של אבולה. ההודעה מגיעה לאחר מספר ימים של דריכות במערכת הבריאות בעקבות החשד להידבקות אצל שני השבים מקונגו.

כיצד נדבקים באבולה?
משרד הבריאות מזכיר כי אבולה אינה מחלה המועברת באוויר. ההדבקה מתרחשת באמצעות מגע ישיר עם אדם חולה הסובל מתסמינים, או באמצעות חשיפה לדם, נוזלי גוף והפרשות של אדם נגוע.
המעקב אחר ההתפרצות נמשך
במקביל, משרד הבריאות ממשיך לעקוב אחר התפרצות האבולה הפעילה ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו ובאוגנדה, ומקיים היערכות שוטפת במטרה להבטיח את מוכנות מערכת הבריאות לכל תרחיש אפשרי.

במשרד שבים וקוראים לציבור להימנע מנסיעות שאינן חיוניות לאזורים שבהם קיימת תחלואה פעילה באבולה. כמו כן, נוסעים השבים מאזורים אלה ומתפתחים אצלם חום או תסמינים חריגים בתוך 21 ימים ממועד החזרה, מתבקשים להישאר בבית ולדווח לפי ההנחיות. משרד הבריאות מסר כי ימשיך לעדכן את הציבור ואת הצוותים הרפואיים בהתאם להתפתחויות.
