accessibility-icon
share-icon
חללית של נאס"א, אילוסטרציה | צילום: קנבה
חללית של נאס"א, אילוסטרציה | צילום: קנבה

הישג היסטורי: נאס"א הזמינה את ישראל להצטרף למשימות הירח

דסק C14

דסק C14

כד אייר ה'תשפו (11.05.26)

8

24

like

1

dislike

סוכנות החלל הישראלית פרסמה קול קורא לגופי מחקר ותעשייה להגשת הצעות לניסויים מדעיים וננו-לוויינים • ההזמנה מגיעה בהמשך להסכם אסטרטגי שהובילה השרה גילה גמליאל, הפותח דלת למשימות החלל החשובות בעולם • השרה גמליאל: "הבעת אמון ביכולות של ישראל"


משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה מפרסם הבוקר (שני) על הזדמנות היסטורית לתעשיית החלל הישראלית, לאחר שסוכנות החלל האמריקנית נאס"א הזמינה את ישראל להשתלב במשימות "ארטמיס 3 ו-4". בעקבות ההזמנה, פרסמה סוכנות החלל הישראלית קול קורא לגופי מחקר, אקדמיה ותעשייה להגיש הצעות לניסויים מדעיים וננו-לוויינים.

maximize-image
images-count1+
בניין נאס"א בארה"ב | צילום: Shutterstock

ההזמנה היוקרתית מגיעה לאחר הצלחת משימת "ארטמיס 2", שהקיפה את הירח עם צוות אנושי, ועל בסיס הסכם אסטרטגי לעשר שנים שעליו חתמה שרת החדשנות והמדע, גילה גמליאל. במסגרת שיתוף הפעולה, פיתוחים ישראליים יוכלו להשתלב על גבי ננו-לוויינים שייפרסו מהחללית "אוריון" במסלולים סביב כדור הארץ והירח.

שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, גילה גמליאל, מסרה: "ההזמנה של נאס"א היא הבעת אמון ביכולות המדעיות והטכנולוגיות של ישראל ועדות לעוצמת הברית המדעית בינינו לבין ארה"ב. ההסכם פותח לחוקרים ולתעשייה הישראלית דלת אל משימות החלל החשובות בעולם, והזדמנות לבסס את מעמדה של ישראל כמעצמת חלל אזרחית".

maximize-image
images-count1+
צילום: ערוץ 14

מנהל סוכנות החלל הישראלית, רן לבנה, הוסיף: "זהו קול קורא קצר מועד אך בעל משמעות גדולה. אנחנו מחפשים רעיונות בשלים ובעלי ערך מדעי או טכנולוגי מובהק. עבור חוקרים, אוניברסיטאות וחברות ישראליות, זו הזדמנות להיכנס למסלול עבודה ישיר מול אחת מתוכניות החלל המרכזיות בעולם".

שיתוף הפעולה הנוכחי מהווה המשך ישיר להצלחת המעורבות הישראלית במשימת "ארטמיס 1", במסגרתה נבחן אפוד המגן "אסטרו-ראד" של חברת StemRad, שקבע סטנדרטים חדשים להגנה מפני קרינה בחלל. ההסכם האסטרטגי מבטיח את מקומה של ישראל בשרשרת המחקר והאספקה של נאס"א לעשור הקרוב.

עקבו אחרינו גם ב-Google News