נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ פרסם הערב (ראשון) הצהרה חריפה במיוחד נגד איראן, שבה האשים את טהרן בניהול מדיניות של "משיכת זמן" מול ארצות הברית במשך עשרות שנים. טראמפ כתב כי האיראנים "שיחקו משחקים עם העולם כולו במשך 47 שנה", וטען כי רק בתקופת ממשל אובמה הצליחו להשיג הישגים משמעותיים מול וושינגטון.

לדבריו, הנשיא לשעבר ברק אובמה "לא רק היה טוב לאיראן – אלא נהדר עבורה", ואף האשים אותו כי "עבר לצד שלהם, זנח את ישראל ואת כל בעלי הברית של ארצות הברית והעניק לאיראן חיים חדשים". טראמפ התייחס גם להעברת הכספים לאיראן בתקופת הסכם הגרעין, וטען כי מאות מיליארדי דולרים ומיליארדי דולרים במזומן הועברו לטהרן "על מגש של כסף".
בפוסט החריף תיאר טראמפ כיצד "המטוסים הגיעו עמוסים במזומנים במזוודות ותיקים", וטען כי המשטר האיראני "לא האמין למזל שלו". עוד כתב כי איראן ניצלה את חולשת הממשלים האמריקניים לאורך השנים, הרגה אמריקנים באמצעות מטעני צד, דיכאה מחאות פנימיות והמשיכה לאתגר את ארצות הברית ואת בעלות בריתה במזרח התיכון.

ההצהרה הדרמטית מגיעה שעות לאחר שבארצות הברית התקבלה תשובת איראן להצעה האמריקנית לסיום המלחמה ולהסדר אזורי רחב יותר. לפי הדיווחים, בוושינגטון בוחנים כעת את פרטי התגובה האיראנית ואת האפשרות להתקדמות במגעים. ברקע ההתפתחויות, בתוך כשעה צפויה להתקיים שיחה משמעותית בין טראמפ לראש הממשלה בנימין נתניהו. השיחה מתקיימת בעיצומם של המאמצים האמריקניים לגבש הבנות מול איראן, ובצל המתיחות הביטחונית וההיערכות בישראל לכל תרחיש אפשרי.
טראמפ סיים את דבריו במסר מאיים לטהרן: "הם צחקו על אמריקה – אבל הם לא יצחקו עוד".
