דובר משרד החוץ, איסמעיל בקא'אי, אמר היום (שישי) כי טהרן עדיין שוקלת את תגובתה להצעה האמריקנית ותכריז עליה כאשר תתקבל החלטה סופית. דברים אלו הגיעו לאחר שרוביו אמר שהוא מצפה לתגובה איראנית היום הביע תקווה שתהיה חיובית. הבכיר האמריקני הדגיש כי שליטה איראנית במצר הורמוז היא דבר לא מקובל: "איראן טוענת כעת לבעלות ולזכות לשלוט בנתיב מים בינלאומי… זהו דבר בלתי קביל.

מקור דיפלומטי שדיבר עם התקשורת הסעודית העריך בעבר כי התגובה האיראנית תימסר היום, אך הצהרותיו של בקאעי מהיום מעידות, על פי התקשורת הסעודית, כי התשובתה של טהרן עשויה להתעכב. המקור חשף עוד כי המשא ומתן מפרך והמכשולים עדיין קיימים. הוא ציין כי "ההתקדמות בתיקי תוכנית הגרעין ומצר הורמוז איטית", והסביר כי "נושאים אלו דורשים סבבי משא ומתן נוספים".
כאמור, מזכיר המדינה האמריקאי מרקו רוביו הודיע כי ארה"ב מצפה לתגובה מאיראן לגבי הסכם בין המדינות – כבר ביממה הקרובה. הבכיר האמריקני אמר זאת למרות שאיראן המשיכה להפר את הפסקת האש ותקפה את איחוד האמירויות עם טילים וכטב"מים שפצעו שלושה בני אדם.

במקביל, רשת "פוקס ניוז" האמריקנית דיווחה כי ארה"ב תקפה בשעות האחרונות ספינות ענק שהכילו מכליות נפט ריקות בזמן שניסו לשבור את המצור בהורמוז. ידיעה זו מגיעה לאחר ההסלמה הלילית באזור המצר בה ארה"ב תקפה יעדים איראנים בעיר הנמל בנדר עבאס.
