accessibility-icon
share-icon
צילום מסך
צילום מסך

מרקו רוביו: "מצפים לתשובה של איראן היום"

בן גביש

בן גביש

כא אייר ה'תשפו (08.05.26)

15

75

like

5

dislike

למרות שהמשיכה להפר את הפסקת האש, מרוק רוביו הודיע כי ארה"ב מצפה לקבל תשובה מאיראן בנוגע להסכם בין המדינות • עוד הוסיף כי אם טילים יכוונו על כוחות אמריקנים - ארה"ב תגיב • מזכיר המדינה האמריקאי הוסיף לגבי חיזבאללה ואמר כי הוא הסיבה שלבנון סופגת תקיפות ישראליות


רוצה שנקריא לך?

מגישים

מזכיר המדינה האמריקאי מרקו רוביו הודיע היום (שישי) כי ארה"ב מצפה לתגובה מאיראן לגבי הסכם בין המדינות – כבר ביממה הקרובה. הבכיר האמריקני אמר זאת למרות שאיראן המשיכה להפר את הפסקת האש ותקפה את איחוד האמירויות עם טילים וכטב"מים שפצעו שלושה בני אדם.

maximize-image
images-count2+
מרקו רוביו | צילום: אוליבייה פיטוסי, POOL, פלאש 90

רוביו: "אנחנו מצפים לתגובה מאיראן היום מתישהו. עדיין לא קיבלנו אותה.
אני מקווה שזו הצעה רצינית, באמת. אחת הסיבות העיקריות לכך שארה"ב נמצאת בנאט"ו היא היכולת להציב כוחות באירופה שאנו יכולים להפנות למצבים אחרים. כעת זה כבר לא המצב, לפחות כשמדובר בחלק מחברות נאט"ו – זו בעיה שצריך לבחון".

"הסיבה שלבנון מתמודדת עם הפצצות היא בגלל חיזבאללה. חיזבאללה כופה זאת עליהם. התקיפות ביום חמישי היו נפרדות ממבצע "זעם אפי". אם טילים יכוונו על כוחות אמריקנים, נגיב".

maximize-image
images-count2+
דובאי מותקפת על ידי איראן, ארכיון | צילום: רשתות חברתיות

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ איים הלילה על איראן ברקע חילופי האש במצר הורמוז, והזהיר כי אם טהרן לא תחתום על ההסכם "מהר", ארצות הברית תפעל נגדה בעתיד "הרבה יותר חזק, ובהרבה יותר אלימות".

טראמפ טען כי שלוש משחתות אמריקניות "ברמה עולמית" חצו את מצר הורמוז "תחת אש", וכי לא נגרם להן נזק. לדבריו, "נזק רב נגרם לתוקפים האיראנים", והם "הושמדו לחלוטין" יחד עם סירות קטנות רבות.

maximize-image
images-count2+
צילום: שאטרסטוק, סוכנות הידיעות תסנים, התמונה נערכה בהתאם לרישיון CC BY 4.0, המכון למחקרי ביטחון לאומי INSS

בהמשך תקף טראמפ את איראן בחריפות: "מדינה רגילה הייתה מאפשרת למשחתות האלה לעבור, אבל איראן אינה מדינה רגילה. היא מונהגת על ידי משוגעים, ואם הייתה להם הזדמנות להשתמש בנשק גרעיני, הם היו עושים זאת, ללא ספק".

כאמור, איראן שבה היום לתקוף את איחוד האמירויות בטילים בליסטיים וכטב"מים. משרד ההגנה של אבו דאבי הודיע כי מערכות ההגנה האווירית יירטו 2 טילים בליסטיים ו-3 כטב"מים. משרד ההגנה האמירתי הוסיף כי בהתקפה הנוכחית נפצעו שלושה בני אדם באורח בינוני, מה שהעלה את מספר הפצועים מתקיפות איראניות במהלך המערכה האחרונה ל-230 בני אדם.

עקבו אחרינו גם ב-Google News