מזכיר המדינה האמריקאי מרקו רוביו הודיע היום (שישי) כי ארה"ב מצפה לתגובה מאיראן לגבי הסכם בין המדינות – כבר ביממה הקרובה. הבכיר האמריקני אמר זאת למרות שאיראן המשיכה להפר את הפסקת האש ותקפה את איחוד האמירויות עם טילים וכטב"מים שפצעו שלושה בני אדם.

רוביו: "אנחנו מצפים לתגובה מאיראן היום מתישהו. עדיין לא קיבלנו אותה.
אני מקווה שזו הצעה רצינית, באמת. אחת הסיבות העיקריות לכך שארה"ב נמצאת בנאט"ו היא היכולת להציב כוחות באירופה שאנו יכולים להפנות למצבים אחרים. כעת זה כבר לא המצב, לפחות כשמדובר בחלק מחברות נאט"ו – זו בעיה שצריך לבחון".
"הסיבה שלבנון מתמודדת עם הפצצות היא בגלל חיזבאללה. חיזבאללה כופה זאת עליהם. התקיפות ביום חמישי היו נפרדות ממבצע "זעם אפי". אם טילים יכוונו על כוחות אמריקנים, נגיב".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ איים הלילה על איראן ברקע חילופי האש במצר הורמוז, והזהיר כי אם טהרן לא תחתום על ההסכם "מהר", ארצות הברית תפעל נגדה בעתיד "הרבה יותר חזק, ובהרבה יותר אלימות".
טראמפ טען כי שלוש משחתות אמריקניות "ברמה עולמית" חצו את מצר הורמוז "תחת אש", וכי לא נגרם להן נזק. לדבריו, "נזק רב נגרם לתוקפים האיראנים", והם "הושמדו לחלוטין" יחד עם סירות קטנות רבות.

בהמשך תקף טראמפ את איראן בחריפות: "מדינה רגילה הייתה מאפשרת למשחתות האלה לעבור, אבל איראן אינה מדינה רגילה. היא מונהגת על ידי משוגעים, ואם הייתה להם הזדמנות להשתמש בנשק גרעיני, הם היו עושים זאת, ללא ספק".
כאמור, איראן שבה היום לתקוף את איחוד האמירויות בטילים בליסטיים וכטב"מים. משרד ההגנה של אבו דאבי הודיע כי מערכות ההגנה האווירית יירטו 2 טילים בליסטיים ו-3 כטב"מים. משרד ההגנה האמירתי הוסיף כי בהתקפה הנוכחית נפצעו שלושה בני אדם באורח בינוני, מה שהעלה את מספר הפצועים מתקיפות איראניות במהלך המערכה האחרונה ל-230 בני אדם.
