נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ איים הלילה (בין חמישי לשישי) על איראן ברקע חילופי האש במצר הורמוז, והזהיר כי אם טהרן לא תחתום על ההסכם "מהר", ארצות הברית תפעל נגדה בעתיד "הרבה יותר חזק, ובהרבה יותר אלימות".
Air defenses ACTIVATED in western Tehran — Mehr News https://t.co/pp3tho1gEv pic.twitter.com/RBc5mCyZrF
— RT (@RT_com) May 7, 2026
טראמפ טען כי שלוש משחתות אמריקניות "ברמה עולמית" חצו את מצר הורמוז "תחת אש", וכי לא נגרם להן נזק. לדבריו, "נזק רב נגרם לתוקפים האיראנים", והם "הושמדו לחלוטין" יחד עם סירות קטנות רבות.
טראמפ ציין כי "טילים נורו לעבר המשחתות שלנו, והופלו בקלות", והוסיף כי כטב"מים שהגיעו לעברן "נשרפו בעודם באוויר" ו"נפלו בצורה יפהפייה אל האוקיינוס, ממש כמו פרפר שנופל לקברו".

בהמשך תקף טראמפ את איראן בחריפות: "מדינה רגילה הייתה מאפשרת למשחתות האלה לעבור, אבל איראן אינה מדינה רגילה. היא מונהגת על ידי משוגעים, ואם הייתה להם הזדמנות להשתמש בנשק גרעיני, הם היו עושים זאת, ללא ספק".
למעשה, אם מסכמים את השתלשלות העניינים שהובילו לחילופי האש בין המדינות, תחילה זיהו כוחות צבא ארה"ב מכלית איראנית שניסתה לשבור את המצור במצר הורמוז, ופתחו לעברה בירי. באיראן לא הבליגו וטענו כי תקפו בתגובה כלי שיט אמריקניים באזור, גרמו להם "נזקים משמעותיים" והביאו לנסיגת שלוש ספינות.

מנגד, בפיקוד המרכז האמריקני הכחישו כי כלי שיט אמריקני כלשהו נפגע. בהמשך, גם צבא ארה"ב הגיב ותקף מספר מוקדים בדרום איראן, כשבמקביל התקבלו דיווחים על פיצוצים גם באיחוד האמירויות.
