הפסקת האש השברירית קרסה: בכיר אמריקני אישר הלילה (בין חמישי לשישי) ל"פוקס ניוז" כי ארצות הברית היא שתקפה בקשם ובבנדר עבאס, ותיאר זאת כפעולת תגמול על הירי האיראני לעבר איחוד האמירויות שלשום.
למרות שבארצות הברית ניסו להרגיע את הרוחות והבהירו כי אין בכוונת וושינגטון לחדש את הלחימה, ברפובליקה האסלאמית טענו כי מדובר בהפרה של הפסקת האש בין המדינות, ואף כי ישראל מעורבת בתקיפות, אך "נמנעת מאחריות".
דובר מטה חאתם אל-אנביא באיראן טען כי "הצבא התוקפן, הטרוריסט והשודד האמריקאי הפר את הפסקת האש", והאשים את ארצות הברית בפגיעה בשתי מכליות נפט איראניות באזור מצר הורמוז.
Air defenses ACTIVATED in western Tehran — Mehr News https://t.co/pp3tho1gEv pic.twitter.com/RBc5mCyZrF
— RT (@RT_com) May 7, 2026
לדבריו, אחת המכליות הייתה בדרכה מהמים הטריטוריאליים של איראן באזור ג'אסק לעבר מצר הורמוז, בעוד שמכלית נוספת נפגעה סמוך לנמל פוג'יירה שבאיחוד האמירויות. עוד טען כי ארצות הברית תקפה, "בשיתוף פעולה עם כמה ממדינות האזור", אזורים אזרחיים בחופי נמל ח'מיר, סיריק והאי קשם במסגרת מתקפה אווירית.
בסיום ההודעה איים: "אמריקה הפושעת והתוקפנית והמדינות התומכות בה חייבות לדעת כי הרפובליקה האסלאמית של איראן, כמו בעבר, חזקה וללא כל ספק תעניק תגובה קשה לכל תקיפה או תוקפנות".

במקביל, ציטטה סוכנות הידיעות האיראנית "תסנים" מקורות שטענו כי חיל הים האיראני תקף שלוש משחתות אמריקניות סמוך למצר הורמוז. בדיווח צוין כי כלי השיט האמריקניים נסוגו לכיוון מפרץ עומאן, וכי התקיפה בוצעה באמצעות טילים וכטב"מים.
מנגד, בפיקוד המרכז האמריקני ניסו שוב לשכך את המתיחות שהתלקחה תוך שעות בודדות, והבהירו כי לא הייתה פגיעה בנכסים אמריקניים: "איננו מעוניינים בהסלמה, אך ערוכים להגן על כוחותינו".

למעשה, אם מסכמים את השתלשלות העניינים שהובילו לחילופי האש בין המדינות, תחילה זיהו כוחות צבא ארה"ב מכלית איראנית שניסתה לשבור את המצור במצר הורמוז, ופתחו לעברה בירי. באיראן לא הבליגו וטענו כי תקפו בתגובה כלי שיט אמריקניים באזור, גרמו להם "נזקים משמעותיים" והביאו לנסיגת שלוש ספינות.
מנגד, בפיקוד המרכז האמריקני הכחישו כי כלי שיט אמריקני כלשהו נפגע. בהמשך, גם צבא ארה"ב הגיב ותקף מספר מוקדים בדרום איראן, כשבמקביל התקבלו דיווחים על פיצוצים גם באיחוד האמירויות.

ההסלמה הנוכחית מתרחשת בצל מתיחות שיא בין טהרן לוושינגטון במרחב המפרץ הפרסי. ברקע הדברים, בממשל האמריקני שוקלים את חידושו של מבצע 'פרויקט החירות', יוזמה שנועדה להסיר את המצור במצרי הורמוז והוקפאה בימים האחרונים.
