נשיא לבנון ביחד עם ראש הממשלה המקומי החליטו השבוע על צעד מפתיע: לגרש את השגריר מוחמד רזא שיבאני, ולהכריז עליו כ"אישיות בלתי רצויה". למרות זאת, ראש הממשלה נוואף סלאם לא הזכיר את ההחלטה בישיבת הממשלה שהתקיימה אמש (חמישי) – ממנה נעדרו השרים מהמפלגות השיעיות (חיזבאללה ותנועת אמל) כמחאה על ההחלטה.

על אף המחאה ואי הזכרת ההצעה, בלבנון בטוחים כי השגריר יעזוב את המדינה במהלך סוף השבוע. שני מקורות מדיניים אישרו לתקשורת הסעודית כי לא תהיה נסיגה מהחלטת הממשלה, לא משנה כמה יחריפו העמדות הנגדיות של המפלגות השיעיות. הם הדגישו כי "השגריר האיראני הפך לאישיות בלתי רצויה, והוא אינו יכול למלא את תפקידו כלל".
אך למרות הביטחון בכך שההחלטה לא תשתנה, המקורות הוסיפו כי ישנה אפשרות שהשגריר האיראני לא יישמע ללוח הזמנים שנקבע לעזיבתו, והעריכו כי ייתכן שיעזוב ביום רביעי הבא במקום ביום ראשון – כצעד של התרסה נגד החלטת הרשויות הלבנוניות.

כך יוצא שלאחר שחיזבאללה עשה ממנה צחוק ולא שמע לבקשתה שלא להיכנס לעימות עם ישראל, ממשלת לבנון ממשיכה להתרפס מול עוד גורם שיעי. כעת, נשאר רק לראות האם לבכירים מביירות יש את הכוח להתמודד מול האיראנים – או שיהיה זה עוד ניצחון למשטר האייתוללות על אדמת לבנון.
