accessibility-icon
share-icon
צילום: הבית הלבן
צילום: הבית הלבן

טראמפ מאריך את הדד ליין לאיראן: "השיחות נמשכות"

רבקה שורק

רבקה שורק

ח ניסן ה'תשפו (26.03.26)

79

44

like

130

dislike

פעם נוספת: לבקשת טהרן ובצל המגעים לעסקה, הנשיא האמריקני דחה ב-10 ימים את המועד לתקיפת מתקני האנרגיה, זאת לאחר שתלה תקוות שאפתניות למדי בשלטון הטרור: "יש להם את ההזדמנות לנטוש לצמיתות את שאיפותיהם הגרעיניות"


נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע היום (חמישי) ב-Truth Social כי לבקשת איראן דחה את הדד-ליין לתקיפת מתקני האנרגיה ב-10 ימים, ושלל את הדיווחים על כשלים במשא ומתן: "זה פייק ניוז".

maximize-image
images-count2+
מוג'תבא חמינאי, ראש משטר האייתוללות הדיקטטורי | צילום: סוכנות הידיעות תסנים, התמונה נערכה בהתאם לרישיון CC BY 4.0

טראפ תיאר את התקדמות המגעים בין הצדדים, והדגיש כי "השיחות נמשכות, ולמרות הצהרות שגויות מצד 'תקשורת הפייק ניוז' ואחרים שטוענים אחרת, הן מתקדמות".

מוקדם יותר היום, ציין הנשיא האמריקני כי באיראן "מתחננים לעסקה", וציין שבארצות הברית העריכו "שייקח בערך ארבעה עד שישה שבועות להשלים את המשימה שלנו", אך לוח הזמנים התקצר מהצפוי.

טילים איראנים |
maximize-image
images-count2+
טילים איראנים | צילום: שאטרסטוק

"המשטר האיראני כבר מתחיל להודות בפני עצמו שהוא הובס באופן מכריע", הוסיף טראמפ, ותיאר את חשיבות המבצע: "הכול נעצר כי פעלנו בזמן עם מפציצי ה-B2, באחת מתקיפות האוויר הגדולות בהיסטוריה, אולי הגדולה ביותר. זה קרה בחשכה מוחלטת, בלי ירח ובלי אור. כל פצצה פגעה בדיוק במטרה, והשמידה לחלוטין את המקום".

הנשיא האמריקני הציג את הסכנה שריחפה מעל ישראל והאזור: "הם היו משתמשים בפצצה גרעינית נגד ישראל. לאחר מכן הם היו משתמשים בה גם נגד המדינות השכנות, ואז היו פונים אלינו. היה לנו נשיא חלש, והם היו גורמים לנזק עצום".

maximize-image
images-count2+
חיילים איראנים | צילום: שאטרסטוק

נראה כי טראמפ תולה תקוות שאפתניות למדי בשלטון הטרור. לדבריו, "עכשיו יש להם את ההזדמנות לנטוש לצמיתות את שאיפותיהם הגרעיניות ולסלול דרך חדשה קדימה. נראה אם ​​הם רוצים לעשות את זה. אם לא, אנחנו נהיה הסיוט הגרוע ביותר שלהם".

עקבו אחרינו גם ב-Google News