מקור איראני אמר היום (שלישי) לרשת CNN כי בימים האחרונים התקיימה "הסברה" בין ארצות הברית לבין איראן, ביוזמת וושינגטון, אך הדגיש כי לא מדובר במשא ומתן מלא.

לדברי המקור, הועברו מסרים דרך מתווכים שונים במטרה לבחון אפשרות להגיע להסכם שיביא לסיום המלחמה בין הצדדים. "שום דבר לא הגיע לרמה של משא ומתן רשמי".
עוד נמסר כי ההצעות הנבחנות אינן מתמקדות רק בהפסקת אש זמנית, אלא בהשגת הסכם כולל שיסיים את הסכסוך בין שתי המדינות. עם זאת, המקור לא פירט באשר לתוכן ההצעות.

הגורם האיראני סירב להתייחס להצהרותיו הפומביות של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בנוגע לאפשרות של משא ומתן, אך הדגיש כי עמדתה של טהראן נותרה עקבית: נכונות לבחון כל הצעה שתיחשב "בת קיימא".
לדבריו, איראן אינה מבקשת לקיים פגישות או שיחות ישירות עם ארצות הברית, אך מוכנה להקשיב אם תונח על השולחן תוכנית שתענה על דרישותיה ותשמור על האינטרסים הלאומיים שלה.

עוד הוסיף כי טהראן מוכנה לספק ערבויות לכך שלא תפתח נשק גרעיני, אך מתעקשת על זכותה להשתמש בטכנולוגיה גרעינית לצרכים אזרחיים. לצד זאת, הבהיר כי כל הסכם עתידי חייב לכלול גם את הסרת כלל הסנקציות שהוטלו על המדינה.
