מתקפה ישירה ונועזת נגד נוכחות המערב בעיראק: נחיל של כטב"מים מתאבדים מתוצרת איראן פגע הבוקר (שלישי) בבסיס צבאי המשמש את הכוחות המיוחדים של בריטניה (SAS) בצפון עיראק. הכטב"מים שוגרו על ידי מיליציות שיעיות הפועלות בשליחות טהרן, כחלק מגל תגובות נגד המדינות המשתתפות בקואליציה של מבצע "שאגת הארי", כך דווח ב"דיילי מייל".

הבסיס שהותקף משמש כמרכז לוגיסטי ומבצעי חשוב עבור הכוחות הבריטיים הפועלים באזור במשימות נגד טרור. ב"דיילי מייל" מציינים כי המתקפה כוונה באופן ספציפי לעבר מגורי החיילים ומתקני התקשורת של היחידה המובחרת. למרות שמערכות ההגנה האווירית בבסיס הצליחו ליירט שלושה כטב"מים, לפחות שניים נוספים התפוצצו בתוך שטח הבסיס וגרמו לנזק כבד למבנים ולציוד.
גורם ביטחוני בריטי מסר לכלי התקשורת: "מדובר בהסלמה מסוכנת ומכוונת. איראן משתמשת בשלוחותיה בעיראק כדי לפגוע בנכסים בריטיים כנקמה על התמיכה הבלתי מסויגת של לונדון בישראל ובארה"ב במערכה הנוכחית. אנחנו רואים בטהרן האחראית הישירה לביטחון חיילינו".

במועצת הביטחון הלאומית של בריטניה רואים במתקפה תגובה ישירה להשתתפות הבריטית ביירוט הטילים האיראניים מעל שמי המזרח התיכון ולסיוע המודיעיני שמספקת בריטניה לצה"ל. המיליציות הפרו-איראניות בעיראק פרסמו הודעה זמן קצר לאחר התקיפה, בה הצהירו כי "כל בסיס זר באזור הוא מטרה לגיטימית כל עוד התוקפנות נגד איראן נמשכת".
בלונדון מתקיים בשעות אלו דיון חירום בקבינט ה-COBRA. ראש הממשלה הבריטי עודכן בפרטי האירוע, ובמשרד ההגנה בוחנים אפשרויות לתקיפת תגובה נגד מחסני אמצעי הלחימה של המיליציות בעיראק ובסוריה. האירוע הזה מעמיק את המעורבות הבריטית במלחמה ומקרב את הקואליציה המערבית לעימות ישיר ונרחב יותר מול שלוחותיה של איראן ברחבי המזרח התיכון.
