לאחר ההכרזה על השהיית התקיפות האמריקאיות נגד מתקני האנרגיה של איראן בשל ניהול מו"מ מאומץ, וההכחשה המוחלטת בטהרן, טראמפ חזר היום (שני) שוב על אותה הצהרה, הפעם לרשת CNBC, והצהיר כי "הדיונים עם הרשויות האיראניות היו אינטנסיביים מאוד, עדיין מקווה שניתן יהיה להשיג משהו משמעותי מאוד, ניתן לתאר את מה שמתפתח באיראן כשינוי משטר".

גם את ההצהרות האלו, מיהרו האיראנים להכחיש. ממשרד החוץ האיראני נמסר בתגובה: אין שיחות בין טהרן לוושינגטון. הצהרות נשיא ארה"ב הן במסגרת מאמצים להורדת מחירי האנרגיה ולקניית זמן לביצוע התוכניות הצבאיות שלו. כן, יש יוזמות מצד מדינות האזור להפחתת המתיחות והתשובה שלנו לכולן ברורה – אנחנו לא הצד שהתחיל את המלחמה הזו וכל הבקשות האלו צריכות להיות מופנות לוושינגטון".

טראמפ מתקפל ודוחה את האולטימטום נגד המשטר האיראני
כזכור, נשיא ארה"ב פרסם הבוקר פוסט ברשת החברתית TRUTH שהכה גלים והשפיע עמוקות על כל מהלך המלחמה. בפרסום כתב: "אני שמח לדווח כי ארצות הברית של אמריקה ואיראן ניהלו במהלך היומיים האחרונים שיחות טובות ופרודוקטיביות בנוגע לפתרון מלא ומוחלט של פעולות האיבה במזרח התיכון. בהתבסס על הטון של שיחות מעמיקות, מפורטות ובונות אלה, הוריתי למשרד המלחמה לדחות כל תקיפה צבאית נגד תחנות הכוח ותשתיות האנרגיה של איראן לתקופה של חמישה ימים, בכפוף להצלחת הפגישות והדיונים המתמשכים".

האמירות מגיעות בהמשך לאיום אותו שיגר הנשיא לפני מספר ימים לעבר טהרן, בו הבהיר כי "אם איראן לא תפתח באופן מלא, ללא איום, את מצר הורמוז בתוך 48 שעות מהרגע הזה בדיוק – ארצות הברית של אמריקה תפגע ותשמיד את תחנות הכוח השונות שלה, החל מהגדולה ביותר תחילה!" אך כאמור, הנשיא התקפל היום וטען למו"מ.
