במהלך שידור תוכנית "הפטריוטים", התייחס הערב (ראשון) הפאנליסט יותם זמרי ליחס של הממשל האמריקאי, וספציפית של הנשיא דונלד טראמפ, למלחמה בישראל. זמרי, מפאנליסטים הבולטים בתוכנית, פתח בביקורת חריפה על הפרשנים בישראל שלטענתו מיהרו להספיד את הגיבוי האמריקאי.

"אני חושב שהתקשורת הישראלית, כבר יומיים לתוך המלחמה, אמרה שטראמפ רוצה לסיים את זה," אמר זמרי, והזכיר שמות כמו נחום ברנע וגיא פלג כמי שטענו שהאירוע עומד להסתיים בלחץ אמריקאי. "דונלד טראמפ מבין את האירוע," הסביר זמרי, "הוא מבין שבארה"ב אין דבר כזה 'חצי לנצח'. זה כמו נבחרת הכדורסל שלהם באולימפיאדה – מדליית כסף עבורם זה הפסד טוטאלי. כך גם לגבי המלחמה."
לדברי זמרי, בניגוד ללחצים הבינלאומיים להפסקת אש, ישראל מרוויחה מהמשך הלחימה במונחים אסטרטגיים ארוכי טווח. "ישראל רוצה לומר 'זה ייקח עוד חודשים', כי היא יודעת שבכל יום שעובר שם, היא משיגה הישג שייקח לאיראנים שנים לשקם".

מה בין טראמפ לאילנה דיין?
שיא הביקורת של זמרי הופנה כלפי המערכת העיתונאית בישראל, כשהוא מציב את טראמפ כמי שמחובר יותר לצרכי הביטחון של ישראל מאשר עיתונאים מקומיים. "מדהים שאני שומע את טראמפ מדבר על מה אנחנו רוצים, ואני אומר לעצמי – בוא'נה, איך זה שהוא מבין את המציאות של ישראל הרבה יותר מאילנה דיין?" זמרי הוסיף כי טראמפ רואה במלחמה מאבק ערכי מובהק: "הוא מבין שזו מלחמה חשובה, מלחמה של טוב מול רע".

מגיש התוכנית, ינון מגל, חיזק את דבריו והוסיף: "זה לא רק אילנה דיין, זה כל הברנז'ה, זה כולם." זמרי סיכם ואמר כי דיין מהווה את ה"מייצגת" של אותה תפיסה תקשורתית, בעוד שדווקא מהצד האמריקאי מגיע הבנה עמוקה יותר של המצב: "יש לנו נשיא אמריקאי שמבין אותנו טוב יותר מאילנה דיין."
