המזרחן יוני בן מנחם התייחס היום (ראשון) בריאיון לתוכנית "ישראל הבוקר" בהגשת טל מאיר, למחדלים האסטרטגיים ולחוסר האונים מול ציר הרשע. בן מנחם יצא נגד הצהרות הדרג הצבאי והמדיני, וקבע כי "אין שום הבדל בהצהרות שאני שומע מהרמטכ"ל ודברים ששמענו בשנים עברו, הכול אותן סיסמאות".

במהלך הריאיון חשף בן מנחם נתונים על שיקום חיזבאללה: "הדבר החמור ביותר, תסתכלי על הפרסומים בחו"ל שלא הוכחשו, שמשמרות המהפכה – 100 קצינים איראנים נשלחו במשך השנה וחצי הזו ובנו מחדש את חיזבאללה וחימשו אותו וחיזקו אותו, הכול מתחת לאף של צה"ל".
המזרחן הוסיף ביקורת חריפה על בחירת היעדים: "אנחנו תקפנו מעל השטח בלבד בדרום לבנון ולא נגענו בדאחייה, לא נגענו בבעלבק. עד עכשיו אני לא רואה שיש התקפות בבעלבק, שזה המעוז השני של חיזבאללה בלבנון. או שיש פה מחדלים מודיעיניים, או שיש פה פשוט איזו אסטרטגיה שהיא לא מובנת".

בנוגע למדיניות מול לבנון, אמר בן מנחם: "אין פה החלטה לחשוב מחוץ לקופסה ולהתחיל ולתקוף את התשתיות האזרחיות של מדינת לבנון כדי לאלץ אותה לעשות את הפעולה הזאת. האיום של הרקטות לא יוסר מעל מדינת ישראל, חייבים להגיד את האמת לאזרחי ישראל".
על איראן הוסיף: "הם הולכים עד הסוף, מבחינתם זה לחדול או להתקיים. האידיאולוגיה השיעית חושבת שההליכה הזאת עד הסוף תקרב את הגעתו של המהדי, המשיח שלהם. חמינאי כבר מפיץ שהוא המהדי הבא. זו מלחמה עד הסוף, וצריך להתייחס לזה ברצינות".

הדברים נאמרו ברקע הגברת קצב האש של חיזבאללה ליותר מ-300 שיגורים ביממה, ובזמן שהעולם ממתין לפקיעת האולטימטום של הנשיא טראמפ במיצרי הורמוז. בן מנחם הסביר כי איראן רואה בקרב הנוכחי את "יום הדין" ומקשרת זאת לסימנים באידיאולוגיה השיעית המבשרים על בוא המשיח.
המשמעות היא שעל ישראל לחדול מהסתמכות על "ממשלת לבנון" שתפרק את חיזבאללה, מהלך שהוא מגדיר כ"הזיות", ולעבור לפעולה שתזעזע את יסודות המדינה הלבנונית והמשטר האיראני.
