מגישת חדשות 14 ליטל שמש התייחסה אתמול (מוצאי שבת קודש) לחג האיראני "נורוז", בו נחגגת השנה החדשה – ואיחלה לאזרחים באיראן: "אני מאמינה באמונה שלמה שיומכם יגיע, מי ייתן וזו תהיה השנה בה סוף סוף תחיו בחופש". המגישה הוסיפה לאחל בשפה הפרסית 'נורוז פירוז' – ברכה המבקשת שתהיה שנה מוצלחת.
הצגת פוסט זה באינסטגרם
שמש פנתה לאזרחים בשידור חי – והדגישה כי בישראל לא שוכחים אותם: "אנחנו רואים אתכם. את האומץ שלכם, המאבק שלכם לאיראן טובה יותר. מגיע לכם יותר מתקווה – מגיע לכם חופש. חופש לדבר, לחיות, לחלום בלי לפחד".
נורוז הוא שמו של ראש השנה וחג האביב הפרסי, הנחגג על ידי איראנים וכן עמים ומדינות אחרות במרכז אסיה, הבלקן והקווקז. משמעות השם היא "יום חדש" בפרסית והוא מסמל את תחילת האביב ואת השנה החדשה על פי לוח השנה האיראני. החג מצוין באיראן ובקרב הכורדים בעיראק עד היום – ביום השוויון האביבי (20 או 21 במרץ).
