המתקפה האחרונה של איראן על יעדים אסטרטגיים של ארה"ב ובריטניה הסירה סופית את העננה מעל השאלה שמטרידה את העולם: עד כמה באמת מסוכן מערך הטילים של טהרן. המטחים המדויקים, שפגעו בלב ליבם של בסיסים מבוצרים, הוכיחו כי המשטר האיראני השלים קפיצת מדרגה טכנולוגית שאי אפשר להתעלם ממנה, כך דווח היום (ראשון) ב"פוקס ניוז".

לפי הדיווח, גורמי מודיעין ומומחי טילים בכירים מצביעים כעת על כך שהנשיא דונלד טראמפ "צדק לאורך כל הדרך" כאשר התריע כי איראן בונה מערך התקפי ארוך טווח המיועד לשיתוק תשתיות מערביות קריטיות – חזון אימים שהפך הלילה למציאות כואבת.
הטילים ששוגרו במטח האחרון אינם דומים לשום דבר שנראה בעבר באזורנו. מדובר בדור חדש של טילים בליסטיים המצוידים ביכולת ניהוג בשלב הסופי, מה שמאפשר להם לבצע תמרונים חדים ולעקוף חלק נכבד ממערכות ההגנה האווירית הקיימות.

"מה שראינו בשטח הוא המימוש המדויק של אזהרות טראמפ כשפרש מהסכם הגרעין," מסביר אנליסט ביטחוני בכיר ומוסיף: "האיראנים ניצלו את השקט כדי לשכלל את הטווחים, והיום הם מחזיקים ביכולת לפגוע בכל בסיס אמריקאי באזור בדיוק כירורגי".
המומחים מציינים כי הדיוק הזה לא הגיע משום מקום. הוא הושג הודות לשילוב רכיבים אלקטרוניים ושבבים מתקדמים שהוברחו דרך "נתיבי החמצן" היבשתיים המפותלים. הברחות אלו אפשרו לאיראן להפוך טילים "טיפשים" למערכות נשק קטלניות שיודעות למצוא את המטרה שלהן בסטייה של מטרים ספורים בלבד, גם ממרחק של אלפי קילומטרים.

עבור ממשל טראמפ, הממצאים הללו הם הרבה מעבר לדו"ח מודיעיני – מדובר בצידוק מוחלט למדיניותו האגרסיבית. בבית הלבן טוענים כעת כי המתקפה מוכיחה למה היה חיוני כל כך להטיל את המצור המוחלט ולתקוף את תשתיות החוף האיראניות מלכתחילה.
"הם השתמשו בכספי הסכמי העבר ובשתיקה של המערב כדי לבנות את המפלצת הזו," אמר גורם בממשל ל"פוקס ניוז". "עכשיו, כשהמפלצת הזו חושפת שיניים ומאיימת על בסיסינו, כולם מבינים למה טראמפ סירב לתת להם מרחב נשימה".

בעלות הברית של ארה"ב, שבעבר הביעו ספקנות ואף התנגדו לקו הנוקשה של טראמפ, מוצאות את עצמן כעת בקו האש הישיר. המתקפה על הבסיס הבריטי נתפסת כקריאת השכמה ללונדון ולאירופה כולה: האיראנים הוכיחו שצינור החמצן שלהם מחזיק אותם בחיים לא רק כלכלית, אלא מאפשר להם להפוך למעצמת טילים עולמית שמאיימת על היציבות הגלובלית.
האסטרטגיה האיראנית נחשפת כעת במלואה: בניית "חומת טילים" שנועדה להרתיע את המערב מפעולה צבאית ישירה. המומחים מאמינים כי איראן נמצאת כעת במרחק קצר מאוד מיכולת בין-יבשתית, דבר שיציב את ארה"ב עצמה בטווח סכנה.

המסקנה של "פוקס ניוז" ברורה: הלחץ המקסימלי של טראמפ אינו רק עניין של כלכלה, אלא צורך קיומי למניעת השתלטות איראנית על האזור באמצעות טרור בליסטי. כעת, כשהקלפים על השולחן, המערב נדרש להחליט: האם להמשיך בהכלה, או לאמץ את גישת "שבירת המפלצת" לפני שהטיל הבא ישוגר לטווח רחוק עוד יותר.
