שוודיה הודיעה היום (חמישי) כי תשלח מטוסי קרב מדגם גריפן כדי לסייר באזור איסלנד וגרינלנד, כחלק ממשימה חדשה של נאט"ו בשם "Arctic Sentry".

לפי הודעת נאט"ו שפורסמה אמש, הברית הצבאית השיקה את המשימה כדי לחזק את הנוכחות שלה באזור הארקטי – סביב גרינלנד. המהלך מגיע על רקע מתיחות פנימית בברית, לאחר שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ קידם מהלך שלפיו ארה"ב תרכוש את גרינלנד.
ראש ממשלת שוודיה, אולף קריסטרסון, מסר בהצהרה כי מדובר במהלך שנועד לחזק את ההרתעה ולהגן על האינטרסים המשותפים של מדינות הברית. לדבריו, האזור הארקטי הוא בעל חשיבות גדולה לאירופה ולשיתוף הפעולה בין אירופה לארה"ב.

בנאט"ו הדגישו כי מטרת המשימה היא לשמור על יציבות באזור הצפוני ולחזק את הביטחון במסגרת שיתוף הפעולה בין המדינות החברות בברית.
