accessibility-icon
share-icon
וויטקוף וקושנר בסבב השיחות מול איראן, ארכיון | צילום: רשתות ערביות
וויטקוף וקושנר בסבב השיחות מול איראן, ארכיון | צילום: רשתות ערביות

סבב המו"מ הראשון בין ארה"ב לאיראן הסתיים להיום

אברהם לנדסברג

אברהם לנדסברג

יט שבט ה'תשפו (06.02.26)

34

96

like

19

dislike

סבב המו״מ הראשון בין ארה״ב לאיראן הסתיים • איראן העבירה תוכנית ראשונית באמצעות המתווך העומאני • בטהראן מתחו ביקורת על ליווי צבאי אמריקני לשיחות והזהירו מ"משא ומתן תחת אש", אך גם הדגישו: לא ניסוג תחת איום


סבב המו"מ הראשון בין ארה"ב לאיראן הסתיים להיום. סוכנות הידיעות הממלכתית  של איראן, אירנ"א, דיווחה כי שר החוץ האיראני, עבאס עראקצ'י, הציג בפני עמיתו העומאני, שר החוץ בדר אל-בוסעידי, מסמך המוגדר כ"תוכנית ראשונית של טהראן לניהול המצב הנוכחי וקידום המשא ומתן".

maximize-image
images-count1+
שר החוץ האיראני עם המתווך הסעודי | צילום: רשתות ערביות

על פי הדיווח, המתווך העומאני העביר את התוכנית האיראנית לידיו של השליח האמריקני המיוחד, סטיב ויטקוף, השוהה גם הוא במוסקט. עוד דווח כי לאחר הגשת המתווה והצגת העמדות וההסתייגויות של שני הצדדים בסבב הראשון, יצאו עראקצ'י ומשלחתו לסבב שני של התייעצויות עם שר החוץ של עומאן.

"משא ומתן תחת אש"

במקביל למאמצים הדיפלומטיים, בטהראן מצביעים בדאגה על המהלכים הצבאיים של ארה"ב המלווים את השיחות. סוכנות הידיעות "נור ניוז", המקורבת לממסד הביטחוני האיראני, דיווחה כי השיחות במוסקט מתקיימות בנוכחותו של מפקד פיקוד המרכז של צבא ארה"ב (CENTCOM), ובמקביל לתנועות ימיות והעברת ציוד צבאי אמריקני באזור.

maximize-image
images-count1+
נושאת המטוסים "אברהם לינקולן" | צילום: Shutterstock

בסוכנות הגדירו את ההתנהלות האמריקנית כטקטיקה משולבת של "משא ומתן והפגנת כוח", שנועדה להגביר את הלחץ על הרפובליקה האסלאמית. "הכנסת המרכיב הצבאי מעלה את הסיכון ואת המחיר של המשא ומתן", נכתב בדיווח של נור ניוז, שם הובהר כי "האחריות לכך מוטלת על ארצות הברית".

למרות הלחץ הצבאי המופגן, המסר היוצא מטהראן נותר תקיף. גורמים איראניים הבהירו באמצעות סוכנות הידיעות כי איראן "לא תיסוג תחת איום", מסר שמדגיש את המורכבות והנפיצות של השיחות הנוכחיות, המתנהלות על חבל דק שבין דיפלומטיה להסלמה צבאית.

עקבו אחרינו גם ב-Google News