מקורות איראניים רשמיים אישרו לרשת אל-ג'זירה כי המשא ומתן הבלתי ישיר עם ארצות הברית החל היום (שישי) באופן רשמי. על פי הודעת משרד החוץ האיראני, המהלך נפתח בפגישה במסקט בין שר החוץ האיראני, עבאס עראקצ'י, לבין עמיתו העומאני, בדר אל-בוסעידי.

בהודעה צוין כי זהו הסבב הראשון של "שיחות הגרעין" שמטרתן הסרת הסנקציות, כאשר הצדדים דנו בדרכים לקידום השיחות בין טהרן לוושינגטון, ובמהלך הפגישה הוצגו והובהרו עמדותיה, דרישותיה והצעותיה של איראן בנושאי המשא ומתן השונים.
שר החוץ האיראני הדגיש את גישת ארצו לניצול אפיקים דיפלומטיים להבטחת האינטרסים הלאומיים, תוך הבהרה כי איראן נכונה להגן על ריבונותה מול כל "דרישה מופרזת או הרפתקנות". מנגד, שר החוץ של עומאן שיבח את מה שכינה "תום הלב והרצינות" של איראן בתהליך.

הוא הביע תקווה כי סבב שיחות זה יסלול את הדרך להבנות יציבות בין הצדדים וימנע הסלמה, כחלק מהרצון של מדינות האזור להפחית את המתיחות הביטחונית. אלוף במיל' עוזי דיין אמר לחדשות 14 על השיחות בין ארה"ב לאיראן: "האינטרס האמריקאי העיקרי הוא להגיע להסכם, ורק אם לא תהיה ברירה – להפעיל את הכוח".
על רקע ההתפתחויות הדיפלומטיות, סקר של חדשות 14 חושף חוסר אמון בציבור הישראלי כלפי המהלך האמריקני. על פי הנתונים, רוב אזרחי ישראל אינם סומכים על כך שנשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, ישמור על האינטרסים הישראליים מול איראן. יתרה מכך, הסקר מעלה כי הציבור סבור שעל ישראל לפעול צבאית נגד מערך הטילים הבליסטיים של איראן, גם במקרה שבו ייחתם לבסוף הסכם חדש בין וושינגטון לטהרן.
