accessibility-icon
share-icon
מתוך שידורי ערוץ 14

דיווחים באיראן: החלו שיחות המו"מ עם ארה"ב

נעמי רחליס

נעמי רחליס

יט שבט ה'תשפו (06.02.26)

23

8

like

69

dislike

מקורות בטהרן אישרו כי המשא ומתן העקיף עם ארה"ב החל בעומאן במטרה להסיר סנקציות • בעוד האיראנים מציגים דרישות חסרות תקדים, סקר חדשות 14 חושף חוסר אמון בישראל: הרוב אינם סומכים על טראמפ וסבורים כי יש לפעול צבאית נגד הטילים הבליסטיים גם במקרה של הסכם


מקורות איראניים רשמיים אישרו לרשת אל-ג'זירה כי המשא ומתן הבלתי ישיר עם ארצות הברית החל היום (שישי) באופן רשמי. על פי הודעת משרד החוץ האיראני, המהלך נפתח בפגישה במסקט בין שר החוץ האיראני, עבאס עראקצ'י, לבין עמיתו העומאני, בדר אל-בוסעידי.

שר החוץ האיראני עבאס עראקצ'י, שמוביל את שיחות הגרעין |
maximize-image
images-count1+
שר החוץ האיראני עבאס עראקצ'י | צילום: רויטרס

בהודעה צוין כי זהו הסבב הראשון של "שיחות הגרעין" שמטרתן הסרת הסנקציות, כאשר הצדדים דנו בדרכים לקידום השיחות בין טהרן לוושינגטון, ובמהלך הפגישה הוצגו והובהרו עמדותיה, דרישותיה והצעותיה של איראן בנושאי המשא ומתן השונים.

שר החוץ האיראני הדגיש את גישת ארצו לניצול אפיקים דיפלומטיים להבטחת האינטרסים הלאומיים, תוך הבהרה כי איראן נכונה להגן על ריבונותה מול כל "דרישה מופרזת או הרפתקנות". מנגד, שר החוץ של עומאן שיבח את מה שכינה "תום הלב והרצינות" של איראן בתהליך.

maximize-image
images-count1+
צילום: שאטרסטוק, רויטרס, רשתות חברתיות

הוא הביע תקווה כי סבב שיחות זה יסלול את הדרך להבנות יציבות בין הצדדים וימנע הסלמה, כחלק מהרצון של מדינות האזור להפחית את המתיחות הביטחונית. ​אלוף במיל' עוזי דיין אמר לחדשות 14 על השיחות בין ארה"ב לאיראן: "האינטרס האמריקאי העיקרי הוא להגיע להסכם, ורק אם לא תהיה ברירה – להפעיל את הכוח".

על רקע ההתפתחויות הדיפלומטיות, סקר של חדשות 14 חושף חוסר אמון בציבור הישראלי כלפי המהלך האמריקני. על פי הנתונים, רוב אזרחי ישראל אינם סומכים על כך שנשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, ישמור על האינטרסים הישראליים מול איראן. יתרה מכך, הסקר מעלה כי הציבור סבור שעל ישראל לפעול צבאית נגד מערך הטילים הבליסטיים של איראן, גם במקרה שבו ייחתם לבסוף הסכם חדש בין וושינגטון לטהרן.

עקבו אחרינו גם ב-Google News