לקראת שיחות המשא ומתן בעומאן, שר החוץ האיראני, עבאס עראקצ'י, פרסם היום (שישי) ציוץ בחשבון הטוויטר שלו ובו הציג עמדה נחרצת. בציוץ, שפורסם זמן קצר לפני תחילת הדיונים, הבהיר עראקצ'י כי ארצו נכנסת למשא ומתן "בעיניים פקוחות וזיכרון יציב של השנה האחרונה", במסר ברור למעצמות המערב.

עראקצ'י הציב מספר תנאים ודרישות לקראת השיחות, והדגיש כי איראן "פועלת בתום לב ועומדת איתן על זכויותיה". הוא הוסיף כי על כל הצדדים לכבד התחייבויות קודמות, וכינה זאת חובה הכרחית. המסר האיראני נועד להבהיר כי טהראן אינה מתכוונת להתפשר על מה שהיא מגדירה כאינטרסים לאומיים.

כך בטהרן מתכוננים למשא ומתן מול טראמפ בעומאן
בסיום דבריו, קבע שר החוץ האיראני כי "מעמד שווה, כבוד הדדי ואינטרס הדדי אינם רטוריקה – הם חובה ועמודי התווך של הסכם בר-קיימא". בכך, הציב את הקו האיראני הנוקשה עוד בטרם החלו הדיונים באופן רשמי, במה שנראה כניסיון להשפיע על האווירה ועל מסגרת המשא ומתן.
