accessibility-icon
share-icon
שר החוץ האיראני עבאס עראקצ'י | קרדיט: רויטרס
שר החוץ האיראני עבאס עראקצ'י | קרדיט: רויטרס

זמן קצר לפני תחילת המו"מ: המסר של שר החוץ האיראני

נעמי רחליס

נעמי רחליס

יט שבט ה'תשפו (06.02.26)

24

20

like

95

dislike

שר החוץ האיראני עבאס עראקצ'י צייץ לקראת פתיחת שיחות המו"מ והציב שורת דרישות • "אנו פועלים בתום לב ועומדים איתן על זכויותינו", כתב • עוד דרש לכבד התחייבויות קודמות ולקבוע "מעמד שווה וכבוד הדדי"


לקראת שיחות המשא ומתן בעומאן, שר החוץ האיראני, עבאס עראקצ'י, פרסם היום (שישי) ציוץ בחשבון הטוויטר שלו ובו הציג עמדה נחרצת. בציוץ, שפורסם זמן קצר לפני תחילת הדיונים, הבהיר עראקצ'י כי ארצו נכנסת למשא ומתן "בעיניים פקוחות וזיכרון יציב של השנה האחרונה", במסר ברור למעצמות המערב.

maximize-image
צילום: רויטרס, פלאש 90, שאטרסטוק

עראקצ'י הציב מספר תנאים ודרישות לקראת השיחות, והדגיש כי איראן "פועלת בתום לב ועומדת איתן על זכויותיה". הוא הוסיף כי על כל הצדדים לכבד התחייבויות קודמות, וכינה זאת חובה הכרחית. המסר האיראני נועד להבהיר כי טהראן אינה מתכוונת להתפשר על מה שהיא מגדירה כאינטרסים לאומיים.

כך בטהרן מתכוננים למשא ומתן מול טראמפ בעומאן

כך בטהרן מתכוננים למשא ומתן מול טראמפ בעומאן

1
05.02.26|דסק C14

בסיום דבריו, קבע שר החוץ האיראני כי "מעמד שווה, כבוד הדדי ואינטרס הדדי אינם רטוריקה – הם חובה ועמודי התווך של הסכם בר-קיימא". בכך, הציב את הקו האיראני הנוקשה עוד בטרם החלו הדיונים באופן רשמי, במה שנראה כניסיון להשפיע על האווירה ועל מסגרת המשא ומתן.

עקבו אחרינו גם ב-Google News