accessibility-icon
share-icon
צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90

אילו מכשירי סלולר ייאסרו לחיבור ומה יקרה בשעת חירום?

דסק C14

דסק C14

טז שבט ה'תשפו (03.02.26)

12

like

0

dislike

משרד התקשורת מקדם מהלך להבטחת הגישה למוקדי החירום עם סגירת רשתות דור 2 ו-3 • במסגרת המהלך, יוגבל ייבוא מכשירים שאינם תומכים בשיחות חירום על גבי רשת דור 4 • בנוסף, חברות הסלולר יחויבו לפרסם רשימת מכשירים תומכים וייאסר עליהן לחבר מכשירים חדשים שאינם עומדים בתקן


משרד התקשורת הודיע היום (שלישי) על מהלך רגולטורי חדש שנועד להבטיח את יכולתם של כלל אזרחי ישראל ליצור קשר עם מוקדי החירום (100, 101, 102) גם לאחר סגירת רשתות הסלולר הישנות. המהלך מגיע לאחר שזוהה פער טכני משמעותי במכשירים מסוימים, שעלול להותיר אזרחים ללא יכולת להזעיק עזרה בעת מצוקה.

maximize-image
images-count1+
צילום: נתי שוחט, פלאש 90

במשרד מסבירים כי קיימים בשוק מכשירים התומכים ברשת דור 4, אך אינם מסוגלים לבצע שיחות חירום בטכנולוגיה מתקדמת (VoLTE). כיום, מכשירים אלו מבצעים שיחות חירום באמצעות "נפילה" לרשת דור 3. עם סגירת הרשתות הישנות, מחזיקי מכשירים אלו לא יוכלו ליצור קשר עם מוקדי החירום, מצב המהווה סיכון ממשי לשלום הציבור.

כדי למנוע כניסת מכשירים בעייתיים נוספים לשוק, המשרד יטיל מגבלות על ייבוא מסחרי של מכשירים שאינם תומכים בשיחות חירום בטכנולוגיית VoLTE. בנוסף, חברות הסלולר יחויבו לאסור חיבור של מכשירים חדשים שאינם עומדים בתקן לרשתותיהן, אך ההוראה לא תחול על ניוד מספרים כדי לא לפגוע בתחרות.

maximize-image
images-count1+
אילוסטרציה, פלאפון | צילום: סטארשוק

לצד המגבלות, המשרד מציע מענה זמני שיאפשר שיחות חירום גם ממכשירים ישנים. בעלי התשתיות יחויבו להפעיל רשת דור 2 ייעודית לשיחות חירום עד סוף שנת 2028. הציבור, יבואנים וספקי תקשורת מוזמנים להגיש את הערותיהם למהלך עד לתאריך 24 בפברואר 2026.

עקבו אחרינו גם ב-Google News