עלי לריג'אני, מזכיר המועצה לביטחון לאומי של איראן, שנפגש בשבוע שעבר במוסקבה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, העביר לו מסר אישי מהמנהיג העליון עלי חמינאי. לפיו, איראן יכולה להעביר את האורניום המועשר לרוסיה, כפי שעשתה בהסכם הגרעין המקורי מ-2015, כך דווח אתמול (שני) ב"ניו יורק טיימס".

דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב נשאל על האפשרות הזו והשיב לעיתון האמריקני כי "הנושא נמצא כבר זמן רב על סדר היום. רוסיה ממשיכה במאמציה ובקשרים עם כל הצדדים המעוניינים".
בנוסף, גורמים איראניים מסרו לעיתון כי המשטר בטהרן עשוי להסכים לראשונה ל"השהיה או סגירה" של תוכנית הגרעין שלה במסגרת הסכם חדש מול ממשל טראמפ.

לפי אותם גורמים, המטרה המרכזית של מהלך כזה מבחינת המשטר היא "להרגיע את המצב" על רקע איום התקיפה האמריקני. עם זאת, הם הדגישו כי טהרן עדיין מעדיפה מתווה אחר, שעל פי הדיווחים הוצע כבר בעבר: הקמת שותפות אזורית להפקת חשמל באמצעות אנרגיה גרעינית, כאשר העשרת האורניום תתבצע מחוץ לשטחה של איראן.
