accessibility-icon
share-icon
צילום: רשתות ערביות, פלאש 90
צילום: רשתות ערביות, פלאש 90

מתחת לאף של טראמפ: ההצעה החשאית שחמינאי העביר לפוטין

רבקה שורק

רבקה שורק

טז שבט ה'תשפו (03.02.26)

34

23

like

95

dislike

ציר טהרן-מוסקבה מתהדק: המנהיג העליון עלי חמינאי העביר מסר ישיר לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין לפיו איראן יכולה להעביר את האורניום המועשר שלה לרוסיה • דובר הקרמלין מסר בתגובה: "הנושא נמצא כבר זמן רב על סדר היום" • הדיווח המלא


עלי לריג'אני, מזכיר המועצה לביטחון לאומי של איראן, שנפגש בשבוע שעבר במוסקבה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, העביר לו מסר אישי מהמנהיג העליון עלי חמינאי. לפיו, איראן יכולה להעביר את האורניום המועשר לרוסיה, כפי שעשתה בהסכם הגרעין המקורי מ-2015, כך דווח אתמול (שני) ב"ניו יורק טיימס".

maximize-image
images-count1+
המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי | צילום: רויטרס

דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב נשאל על האפשרות הזו והשיב לעיתון האמריקני כי "הנושא נמצא כבר זמן רב על סדר היום. רוסיה ממשיכה במאמציה ובקשרים עם כל הצדדים המעוניינים".

בנוסף, גורמים איראניים מסרו לעיתון כי המשטר בטהרן עשוי להסכים לראשונה ל"השהיה או סגירה" של תוכנית הגרעין שלה במסגרת הסכם חדש מול ממשל טראמפ.

maximize-image
images-count1+
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ | צילום: שאטרסטוק

לפי אותם גורמים, המטרה המרכזית של מהלך כזה מבחינת המשטר היא "להרגיע את המצב" על רקע איום התקיפה האמריקני. עם זאת, הם הדגישו כי טהרן עדיין מעדיפה מתווה אחר, שעל פי הדיווחים הוצע כבר בעבר: הקמת שותפות אזורית להפקת חשמל באמצעות אנרגיה גרעינית, כאשר העשרת האורניום תתבצע מחוץ לשטחה של איראן.

עקבו אחרינו גם ב-Google News