תא"ל (מיל') אורן סולומון, אשר שימש בעבר כמנהל הלחימה של אוגדת עזה, התריע היום (שני) בריאיון לנוי בר ב"יומן צהריים" כי חמאס ויתר ארגוני הטרור בעזה מנצלים את הפסקת האש כדי לשקם את כוחם הצבאי ולהיערך לסבב הלחימה הבא. לדבריו, מדובר במהלך כולל הכולל חימוש, התבססות פיקודית וצבירת אספקה, כשהיעד האסטרטגי נותר חיסול מדינת ישראל.
"מאז הפסקת האש באוקטובר, מה שעושים חמאס, הג'יהאד האסלאמי ושאר הארגונים – זה שיקום והתחזקות", הסביר סולומון, "הם מתאמנים, מפיקים לקחים, משקמים את המנהרות ואת ההגנה הטקטית. הם צוברים מזון, אספקה ודלק, ומתכוננים לשלב הבא".

במהלך הריאיון, התייחס סולומון גם לסוגיית החזרת גופתו של החייל החטוף רן גואילי, ואמר כי להערכתו חמאס יודע היכן גואילי נמצא, אך הסוגיה המרכזית בעיניו היא לא רק ההומניטרית – אלא ההיערכות הכללית של האויבים:
"ברור שצריך להחזיר את רן, גיבור ישראל. אבל בשלב הזה, כשמולנו יש אויבים שמתחמשים ומכינים את הסיבוב הבא – זה הסיפור המרכזי. חמאס מעולם לא זנח את מטרתו להשמיד את ישראל".

דודו של רן גואילי: "אסור להמשיך לשלב ב' עד שהוא חוזר הביתה"
בהמשך דבריו, התריע סולומון גם מפני האפשרות למתקפה איראנית רחבה במסווה של תרגילים צבאיים, והדגיש כי במקרה של עימות מול טהרן, ישראל לא תוכל להסתפק במתקפה טקטית בלבד: "אם נגיע למערכה מול איראן – נצטרך לגעת גם במוקדי שלטון, לא רק בטילים ובבסיסים. כדי לשנות את המציאות צריך לגרום להם להבין שזה ייגמר בהתפרקות משטרית".

טהרן על הכוונת: מתי ישראל תתקוף באיראן?
לדבריו, האיום הנשקף מאיראן משולב עם התחזקות חיזבאללה והמשך התמיכה בשלוחות הטרור באזור. "הם מתכוננים אחרת, מתכוננים טוב יותר. ואנחנו חייבים לפעול אחרת – עם מטרות עמוקות, לא רק הפצצות נקודתיות".
