accessibility-icon
share-icon
מתוך "ישראל הבוקר"

טהרן על הכוונת: מתי ישראל תתקוף באיראן?

דסק C14

דסק C14

ב טבת ה'תשפו (22.12.25)

13

2

like

0

dislike

בין שיקום אתרי הגרעין בטהרן לחשש ממטחי טילים שיאתגרו את מערכות ההגנה: נתניהו צפוי להציג לטראמפ תוכנית לתקיפה נוספת באיראן • תמיר מורג על הדילמה בנוגע למעורבות האמריקנית והתחזית האסטרטגית לשנה הקרובה, מלבנון ועזה ועד לסבב נוסף בלב טהרן • צפו


כתבנו תמיר מורג דיווח אתמול (ראשון) ב"ישראל הבוקר" כי יש אינדיקציות לכך שאיראן החלה בשיקום לא רק של מערכי הטילים הבליסטיים, אלא גם של אתרי הגרעין שלה, אם כי בשלב זה מדובר, לפי ההערכות, בקצב איטי ומוגבל.

לטענת מורג, בישראל קיים חשש משמעותי שהישגי המבצע הקודם יישחקו עם הזמן. מוקד הדאגה הוא תרחיש שבו איראן תצליח לשקם את יכולותיה הצבאיות עד לרמה שתאפשר לה לשגר מטחים רחבי היקף של טילים בליסטיים, בהיקף שעלול להציב אתגר ממשי למערך ההגנה האווירית של ישראל. על רקע זה, צפויים ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לדון באפשרות של תקיפה ישראלית נוספת.

maximize-image
המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי | צילום: רויטרס

בשלב זה, לפי מורג, טרם הובהר מה יהיה היקף המעורבות האמריקנית במהלך כזה האם תכלול השתתפות צבאית פעילה ונרחבת, מעורבות מצומצמת בלבד, או מתן "אור ירוק" מדיני שיאפשר לישראל לפעול באופן עצמאי.

לדבריו, "ייתכן מאוד שנראה שלושה סבבים בשלוש זירות שונות של לחימה במהלך השנה הקרובה, אבל הסדר המסתמן עדיין לא ברור. כרגע נראה שהכי קרובה המערכה הנוספת בלבנון, לאחר מכן המערכה הצבאית ברצועת עזה, ואחרי זה כנראה שנראה גם סבב נוסף באיראן".

עקבו אחרינו גם ב-Google News