בעוד המתיחות הביטחונית במזרח התיכון מסרבת לדעוך, בטהרן משדרים היום (ראשון) מסר של "עוצמה" ומוכנות לעימות ישיר. סגן ראש מטה הכוחות המזוינים של איראן, בריגדיר גנרל אחמד וחידי, הצהיר בראיון לרשת "אל-מסירה" כי הרפובליקה האסלאמית יצאה מחוזקת מ-12 ימי הלחימה האחרונים מול ישראל.
"למרות הלחצים והאתגרים, הכוח הצבאי ותעשיית הנשק של איראן לא עצרו לרגע", הדגיש וחידי. לדבריו, "מלחמת 12 הימים" שנכפתה על המדינה, כהגדרתו, סיפקה לכוחות המזוינים ניסיון מבצעי יקר ערך. "הניסיון שנצבר הגביר את המוכנות הצבאית והעלה את רמת התיאום בין היחידות השונות. כל איום על הריבונות שלנו ייענה בתגובה מוחצת שתהפוך את משוואת ההרתעה ליציבה וחזקה עוד יותר".

וחידי התייחס לאיומים הנשמעים בישראל ואמר כי מדובר בניסיון "לכסות על הכישלון" של צה"ל ושל ארה"ב בהשגת מטרותיהם בסבב האחרון. הוא אף שיבח את המורדים החות'ים בתימן על תמיכתם בפלשתינים, וציין כי הם "זכו למוניטין נצחי בהיסטוריה".
במקביל לדברי וחידי, גם שר החוץ האיראני הצטרף לקו הלוחמני. בהתייחסו לאיומי המלחמה האחרונים, אמר השר: "איראן ערוכה לחלוטין למלחמה חדשה. רמת המוכנות שלנו גבוהה אף יותר מזו שהייתה במהלך 'מלחמת יוני', שהסתיימה בחוסר הצלחה ישראלי".

ההצהרות הלוחמניות מטהרן מגיעות על רקע דיווחים בארצות הברית, לפיהם ראש הממשלה בנימין נתניהו נערך להציג לנשיא הנבחר דונלד טראמפ אפשרויות לפעולה צבאית נרחבת נגד איראן.
על פי הדיווחים, בישראל ובארה"ב מודאגים מאוד מהאצה משמעותית בייצור הטילים הבליסטיים של איראן בחודשים האחרונים. בדרג המדיני בירושלים גוברים הקולות הקוראים לנצל את חילופי הממשל בוושינגטון כדי לבלום את התעצמותה של איראן, לא רק במישור הגרעיני אלא גם במערכי הטילים המאיימים על האזור כולו.

מנגד, מתחת למעטה ההצהרות הלוחמניות, נשמעת בתוך איראן ביקורת פנימית נוקבת. חוסיין עלאי, מפקד בכיר לשעבר בזרוע הימית של משמרות המהפכה (IRGC), הודה בראיונות לכלי תקשורת מקומיים כי מבנה המודיעין הנוכחי של איראן אינו מצויד להתמודדות עם היקף ואופי האיומים מצד ישראל וזקוק לארגון מחדש מהיסוד.
"סוכנויות המודיעין של איראן נכשלו בחיזוי המבצעים הישראליים, כולל התוכניות לפגוע במפקדים ובמדענים איראנים", אמר עלאי. "אם שירותי המודיעין שלנו היו ממוקדים כראוי בפעילות ישראל, הם היו צריכים לדעת על התוכניות להתנקש בבכירים, כולל באמצעות כלי טיס".
עלאי הוסיף כי "מלחמת 12 הימים" חשפה כשלים מבניים עמוקים. הוא מתח ביקורת על היעדר צעדי מניעה בסיסיים, וציין מקרים בהם דמויות שהיוו יעדים התגוררו יחד באותו בניין מגורים – מה שאיפשר לישראל לחסל מספר מטרות בתקיפה אחת. הוא קרא להפרדה ברורה בין משרד המודיעין לבין ארגון המודיעין של משמרות המהפכה, וטען כי הכפילות הנוכחית ביניהם פוגעת ביעילות המאבק מול ישראל.

ביקורת זו מצטרפת לדבריו של הנשיא מסעוד פזשכיאן מתחילת השבוע, שהודה כי ישראל נהנתה מ"עליונות טילית" במהלך הלחימה – הצהרה שגררה זעם מצד שמרנים בפרלמנט האיראני.
בתוך כך, הרמטכ"ל אייל זמיר שיגר מסר מאיים לאיראן. "בליבה של המלחמה הארוכה והמורכבת שחוותה ישראל טמונה המערכה נגד איראן, אשר מממנת ומחמשת את האחיזה סביב ישראל ועומדת מאחורי התוכניות שמטרתן להשמידה. אויבינו חשו שוב את כוחו של צבא ישראל, אשר ימשיך לתקוף בכל מקום שיידרש, בחזיתות הקרובות והרחוקות כאחד".
