על רקע פגישתם המכריעה של ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארה"ב דונלד טראמפ, התייחס היום (ראשון) אמיר אביבי למפת האיומים הרב-זירתית של ישראל בראיון ל"על הבוקר" אצל עודד מנשה. אביבי ביקש להרגיע את הרוחות סביב הדיווחים על דשדוש המערכה בעזה והבהיר כי המערכה האמיתית רחוקה מסיום.
בתגובה לטענות כי חמאס חוזר לשלוט אזרחית וצבאית בחלקים מהרצועה, הוא הדגיש כי מדובר בשלב זמני בלבד בדרך למימוש המטרה הסופית: פירוק מוחלט של הארגון ופירוז הרצועה. אביבי אף חשף כי ישראל בוחנת רעיונות יצירתיים לניתוק האוכלוסייה העזתית מהשפעת חמאס, כולל יצירת חלופות שלטוניות בשטחים שבשליטת צה"ל.

מעזה לטהרן: האם ישראל וארה"ב בדרך לתקיפה משותפת?
לדברי אביבי, הנושא הבוער ביותר שעל הפרק אינו עזה, אלא הניסיון האיראני לשקם את יכולות הטילים הבליסטיים ופרויקט הגרעין. "המשטר בטהרן לא הבין את המסר", אמר אביבי בנחישות, "נדרשת תקיפה נוספת באיראן וצריך להכות חזק". הוא העריך כי הפעם, תחת הממשל האמריקאי החדש, ישראל עשויה שלא לפעול לבדה.
אביבי ציין כי בעקבות המבצעים הקודמים ההרתעה האיראנית נשחקה כמעט לחלוטין, וכי טראמפ כבר הוכיח שהוא מוכן לקחת אחריות ישירה על בלימת האיום הגרעיני. "יש סיכוי גבוה שנראה את שתי המדינות רואות עין בעין את הצורך להכות באיראן כדי למנוע ממנה להתעצם מחדש", הוסיף.

הדיון על איראן קשור בטבורו לזירה הצפונית, שם ישראל מוצאת את עצמה מול חיזבאללה שמתחיל להראות סימני שיקום למרות המכות הקשות שספג. אמיר הביע ספקנות רבה לגבי היכולת של ממשלת לבנון או הקהילה הבינלאומית לאכוף את פירוק הארגון מנשקו. לדבריו, ישראל לא תהיה כבולה ללוחות זמנים דיפלומטיים ותפעל בעוצמה גוברת כדי למנוע את התבססות האיום מחדש בגבולה הצפוני.
חזית הצפון: הלחץ להכרעת חיזבאללה והשיעור מהמכבים
המסקנה המתבקשת מהמציאות המורכבת בלבנון, לפי אביבי, היא שהלחץ הצבאי חייב להימשך ולהתגבר עד שייווצרו התנאים שיאפשרו את פירוק חיזבאללה באופן מעשי. הוא הדגיש כי ישראל מחזיקה במודיעין איכותי ובאחיזה טובה בשטח, מה שמאפשר לה לפעול בדיוק רב נגד מוקדי הכוח של הארגון. "צריך להמשיך ולהכות בהם עד שהלבנונים יוכלו להתמודד איתם, וזה דורש גיבוי אמריקאי ואירופי רחב", הסביר.
בסיכום דבריו, ביקש אביבי להעניק לציבור הישראלי פרספקטיבה היסטורית, במיוחד לאור אווירת חג החנוכה. הוא הזכיר כי מערכות גדולות לשינוי המציאות הלאומית דורשות אורך רוח וסבלנות אסטרטגית. "מצבנו האסטרטגי השתפר לאין שיעור, אבל העבודה עדיין לפנינו", סיכם אביבי במסר של נחישות, "אני תמיד מזכיר – למכבים זה לקח 30 שנה. בואו ניכנס לפרופורציות".
